اولويت‌هاي شركت ملي نفت در سال جهاد اقتصادي
تاكيد قلعه‌باني بر افزايش توليد، توسعه و اكتشاف

به گزارش نفت دیلی ، معاون وزير نفت با اشاره به نامگذاري شايسته امسال به سال جهاد اقتصادي، بر ضرورت برنامه‌ريزي دقيق در بخش افزايش توليد، توسعه و اكتشاف و قرار گرفتن اين موضوعات در دستور كار مسئولان تاكيد كرد.

مهندس احمد قلعه‌باني با بيان اين‌كه اين نامگذاري كه از سوي مقام معظم رهبري صورت گرفته سر منشاء بسياري از فعاليت‌ها در سال جديد خواهد شد، گفت: در اين رابطه نياز است با برنامه‌ريزي‌هاي جزئي‌تر دستيابي به برنامه‌هاي برنامه پنجم توسعه كه در نخستين سال آن قرار داريم را در زمان كوتاهتر عملي كنيم.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران با اشاره به حضور مقام معظم رهبري در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي در دومين هفته آغازين سال 90 تصريح كرد: مهم‌ترين پيام سفر رهبر انقلاب در پارس‌جنوبي با توجه به سخنان ايشان، لزوم توسعه پرشتاب ميدان‌هاي گازي مشترك و استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي است كه بايد در اولويت برنامه‌هاي مجموعه صنعت نفت كشور قرار گيرد.

وي با تاكيد بر برنامه افزايش توليد نفت در سال جاري اظهار داشت: بديهي است بودجه مورد نياز براي نگهداشت توليد بايد تامين شود و با مساعدت دولت و مجلس شوراي اسلامي بايد ميزان توليد را افزايش دهيم و نگذاريم به دليل كاهش سرمايه‌گذاري كه در سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده توليد نفت دستخوش تغييرات شود.

معاون وزير نفت پيش‌تر در خصوص برنامه‌هاي اين شركت در سال 1390 توضيح بود كه افزايش حجم تزريق گاز به ميدان نفتي آغاجاري تا روزانه 50 ميليون مترمكعب در شش ماه آينده، افزايش توليد ميدان هنگام به 30 هزار بشكه و جذب بين 13 تا 15 ميليارد دلار براي توسعه فازهاي پارس جنوبي از جمله اين اهداف است كه مي‌توان اين منابع مالي را با استفاده از منابع داخلي شركت ملي نفت، بانك‌ها، موسسات مالي و اعتباري و همچنين اوراق مشاركت جذب كرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد