در سال جاري؛
تثبيت توليد 4 ميليون بشكه نفت،600 ميليون متر مکعب گاز در روز

به گزارش نفت دیلی ، ميرکاظمي با اعلام اينکه کاهش توليد نفت کاملأ طبيعي است ابراز اميدواري نمود: بر اساس برنامه ها قرار است تا توليد نفت را در مرز 4 ميليون بشكه و  گاز را 600 ميليون متر مکعب در روز ثابت نگه داريم.

سيد مسعود مير کاظمي مبني بر روند توليد نفت و گاز در سال جاري اظهارداشت: برنامه ما در سال جاري اين است که توليد 4 ميليون بشکه نفت و توليد 600 ميليون مترمکعب گاز را به طو منظم داشته باشيم و اميدواريم که اين مسئله تحقق پيدا کند ولي براي افزايش ميزان توليد سرمايه گذاري هاي جديد مورد نياز است.

وزير نفت افزود:  سالانه 50 درصد از منابع اداره کشور از منابع نفتي تأمين مي شود و ما نقش موثري در اعتلاي اقتصاد کشور داريم و حال که اين ميزان از درآمد کشور از صنعت نفت تامين مي شود، در نتيجه بايد راهبرد را تغيير داد و اميدواريم روزي برسد که تامين بودجه کشور از صنعت نفت کاهش يابد چراکه ما اين قابليت را داريم.

وي خاطر نشان ساخت: از سال 1388 که برنامه راهبرد 10 ساله اي را پايه ريزي کرديم با افزايش مصرف در داخل کشور رو به رو بوديم که خوشبختانه اين روند اکنون کاهش يافته است.

اين مقام مسئول در ادامه يادآور شد: ما در بحث ميادين مشترک کاري جدي را شروع کرده ايم هرچند که در برخي از ميادين ما از رقيب عقب تر هستيم اما در برخي ديگر نيز از شرکاي خود جلوتريم؛ در همين راستا در افق 1404 يکي از ضروري ترين کارهايي که برنامه ريزي شده توسعه ميادين مشترک است که اين امر را بارها با اعضاي کميسيون انرژي مجلس بررسي کرده ايم و اميدواريم در بودجه هاي سالانه و نيز برنامه هاي پنج ساله مجلس با اعمال نظر، ما را در رسيدن به برنامه هاي خود ياري کنند.

اين مقام مسئول در کابينه دهم با بيان اين مطلب خاطر نشان ساخت: در سال هاي گذشته ميزان تراز واردات گاز ما معمولا منفي بوده است اما امسال تراز مثبت است و در زمينه توليد نفت نيز با توجه به اينکه کاهش توليد در تمام ميادين نفتي جهان وجود دارد و در کشورما نيز ميادين نفتي در نيمه دوم عمر خود قرار دارند، لزوم سرمايه گذاري هاي جديد اجتناب ناپذير است واين نگراني در سطح جهان وجود دارد.

ميرکاظمي تصريح کرد: ما تحليل هاي لازم را براي سرمايه گذاري در طي يک دوره 10 ساله تا 20 ساله و پيامدهاي آن در تراز انرژي و درآمد کشور به اطلاع مجلس رسانده ايم.

وي در خصوص چشم انداز صنعت نفت توضيح داد: راهبرد ملي ما بايد روشن و شفاف باشد تا در افق 1404 بتوانيم با برنامه ريزي به اهداف مورد نظر خود برسيم.

وزير نقت در اين خصوص اضافه کرد: براي رسيدن به افق 1404 اين سوال مطرح است که چه تصويري از اقتصاد کشور و توسعه صنعت نفت به عنوان پيشران اقتصادي کشور را در نظر گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد