مدیرعامل شرکت ملی نفت اعلام کرد
30 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تولید 4 میلیون و 264 هزار بشکه نفت

به گزارش نفت دیلی ، "احمد قلعه بانی" مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ، درباره سرمایه گذاری لازم برای بخش نفت در برنامه پنجم توسعه و سال جاری اظهارداشت: شرکت ملی نفت ایران در برنامه پنجم توسعه به 150 میلیارد دلار سرمایه برای بخش های بالادستی نیاز دارد.

وی افزود: از آنجا که آغاز برنامه پنجم توسعه با سال 1390، هم زمان شده از سال جاری، به سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری در هر سال نیاز داریم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: منابع داخلی نفت برای اجرای طرح های عظیم نفتی در سراسر کشور کافی نیست بنابراین، لازم است به جذب سرمایه و فاینانس از سوی پیمانکاران، شرکت های بزرگ خصوصی، بانک ها، موسسات مالی اعتباری و صندوق های انرژی بپردازیم.

قلعه بانی ادامه داد: علاوه بر سرمایه هایی که طی سال های پیش جذب شده، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری باید 30 میلیارد دلار قرارداد جدید منعقد کنیم که بخشی از آن در سال جاری و باقی مانده آن در سال های آینده جذب می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تاکید کرد: در صورتی که منابع مالی به موقع جذب شوند، می توانیم به تولید روزانه 4 میلیون و 264 هزار بشکه نفت خام و 668 میلیون مترمکعب گاز غنی در سال جاری دست یابیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد