وزير نفت خبر داد:
آمادگي عرضه يك ميليارد ليتر سوخت در بورس نفت

به گزارش نفت دیلی ، وزير نفت از آمادگي عرضه يك ميليارد ليتر سوخت در بورس نفت و آغاز عرضه بنزين در بورس طي هفته جاري خبر داد.

مسعود مير كاظمي وزير نفت عصر ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره تشكيل بورس نفت گفت: اين مسئله جزو استاندارهاي بورس است كه وزارت نفت براي آن اعلام آمادگي كرده است و ما از هم اكنون آمادگي داريم تا بيش از يك ميليارد ليتر را عرضه كنيم.

 وي افزود: اين جزو طرح‌هايي است كه در داخل كشور داريم و مي‌توانيم در نقاط مختلف مرز آن را تحويل بدهيم.

 ميركاظمي درباره طرح‌هاي در دست اجراي وزارتخانه متبوع خود در حوزه توليد نفت نيز اعلام كرد:در بحث توسعه ميدان‌هاي نفتي كار جدي را دنبال مي‌كنيم و بايد تمامي دستگاه‌ها كمك كنند تا در اين زمينه‌ها تامين مالي خوبي داشته باشيم تا كار متوقف نشود.

وي ادامه داد: نفت ايران در تحريم جديد كشورهاي سلطه گر است و علاقمنديم در اين بخش سرمايه گذاري انجام نشود. اما با برنامه ريزي‌هاي كه انجام شده است و حمايت‌هاي صورت گرفته انشاء الله اميدواريم بدون وقف سرمايه گذاري در اين زمينه صورت بپذيرد.

وزير نفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پالايشگاه‌ها خاطرنشان كرد: در اين حوزه كار به سرعت در حال پيشروي است كه نمود آن در بهينه سازي و افزايش ظرفيت مشهود است.

ميركاظمي تصريح كرد: از دهه فجر سال 89 جمهوري اسلامي ايران واردات بنزين را متوقف كرد و دستور آن صادر شد و هم اكنون نيز در اين حوزه در حال انجام فعاليت هستيم و مقداري نيز صادر شده در همين هفته در بورس نيز عرضه خواهد شد كه اميدواريم بتوانيم اين روال را ادامه دهيم.

وي توسعه CNG و گاز رساني به روستاها و شهرها را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه CNG و گاز رساني به شهرها و روستاها جزو اولويت‌هاي كاري‌مان است كه اميدواريم بتوانيم اين كار را به خوبي انجام دهيم تا بتوانيم سوخت مايع را به تدريج كاهش داده و به صادرات بيشتر منجر شود و نفت خام را به اين سمت ببريم كه با سرمايه گذاري بخش خصوصي سرمايه بيشتري در اين حوزه صورت بپذيرد تا با ارزش افزوده بالاتري، صادر كنيم.

وزير نفت در ادامه پيرامون پتروشيمي نيز گفت: در حوزه پتروشيمي برنامه آن است به 95 ميليون تن ظرفيت برسيم البته اينها همه در طول برنامه پنجم است. برنامه‌هاي نفت اگر بخواهد اجرا شود 2 پارامتر زمان و سرمايه در اين حوزه بسيار مهم است. چرا كه اين اقدامات زمان‌ بر است اما نكته مهم اين است كه كار در اين زمينه‌ها انجام شود كه به صورت جدي برنامه‌ ريزي‌ها صورت گرفته و اميدواريم در هر 6 ماه بتوانيم گزارشي از وضعيت پيشرفت پروژه‌ها به خصوص بخش‌هاي پالايشگاهي حوزه‌هاي نفت و گاز و نيز پارس جنوبي ارائه كنيم.

مير كاظمي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ميزان توليد نفت كاهش يا افزايش داشته است، تصريح كرد: ما هماهنگ با ظرفيت خود و نيز سهميه بندي اوپك هماهنگ‌ هستيم و آن را رعايت مي‌كنيم.

مير كاظمي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره اكتشاف يك ميدان جديد گازي نيز اظهار داشت: تا اكتشاف گزارش‌اش به ما ارائه نشود اعلام نخواهيم كرد چرا كه ما يك كميته‌اي داريم كه بر روي اكتشافات آن كميته كار مي‌شود و بررسي دقيق آن به ما اعلام مي‌شود كه پس از اعلام اين كميته اگر بخش ميدان جديد گازي يا نفتي بود ما آن را اعلام خواهيم كرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد