میرکاظمی:
ارائه گزارش پیشرفت پارس جنوبی هر 6 ماه

به گزارش نفت دیلی ، مسعود میر کاظمی وزیر نفت عصر یکشنبه  در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح‌های در دست اجرای وزارتخانه متبوع خودافزود: در بحث توسعه میدان‌های نفتی کار جدی را دنبال می‌کنیم و باید تمامی دستگاه‌ها کمک کنند تا در این زمینه‌ها تامین مالی خوبی داشته باشیم تا کار متوقف نشود.

میرکاظمی با اشاره به تحریم های جدید در حوزه صنعت نفت گفت: با برنامه ریزی‌های که انجام شده است و حمایت‌های صورت گرفته انشاء الله امیدواریم بدون وقف سرمایه گذاری در این زمینه صورت بپذیرد.

وزیر نفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پالایشگاه‌ها افزود: در این حوزه کار به سرعت در حال پیشروی است که نمود آن در بهینه سازی و افزایش ظرفیت مشهود است.

میرکاظمی گفت: از دهه فجر سال 89 ، جمهوری اسلامی ایران واردات بنزین را متوقف کرد و دستور آن صادر شد و هم اکنون نیز در این حوزه در حال انجام فعالیت هستیم.

وی با اشاره به صادرات مقداری بنزین نیز افزود: در همین هفته بنزین در بورس نیز عرضه خواهد شد که امیدواریم بتوانیم این روال را ادامه دهیم.

میرکاظمی توسعه cng و گاز رسانی به روستاها و شهرها را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه cng و گاز رسانی به شهرها و روستاها جزو اولویت‌های کاری‌مان است که امیدواریم بتوانیم این کار را به خوبی انجام دهیم تا بتوانیم سوخت مایع را به تدریج کاهش داده و به صادرات بیشتر منجر شود.

وی گفت: امیدواریم نفت خام را به این سمت ببریم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی سرمایه بیشتری در این حوزه صورت بپذیرد تا با ارزش افزوده بالاتری، صادر کنیم.

وزیر نفت در ادامه پیرامون پتروشیمی نیز گفت: در حوزه پتروشیمی برنامه آن است به 95 میلیون تن ظرفیت برسیم البته اینها همه در طول برنامه پنجم است.

میرکاظمی با اشاره به مشخصه های زمان و سرمایه برای اجرای برنامه‌های صنعت نفت افزود: این اقدامات زمان‌ بر است اما نکته مهم این است که کار در این زمینه‌ها انجام شود که به صورت جدی برنامه‌ ریزی‌ها صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد در هر 6 ماه بتوانیم گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه‌ها به خصوص بخش‌های پالایشگاهی حوزه‌های نفت و گاز و نیز پارس جنوبی ارائه کنیم.

میر کاظمی درباره اکتشاف یک میدان جدید گازی نیز اظهار داشت: تا اکتشاف گزارش‌اش به ما ارائه نشود اعلام نخواهیم کرد چرا که ما یک کمیته‌ای داریم که بر روی اکتشافات آن کمیته کار می‌شود و بررسی دقیق آن به ما اعلام می‌شود که پس از اعلام این کمیته اگر بخش میدان جدید گازی یا نفتی بود ما آن را اعلام خواهیم کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد