وزیر جهاد کشاورزی خواستار شد
بهینه سازی هرچه بیشتر مصرف سوخت در تاسیسات کشاورزی

به گزارش نفت دیلی، وزير جهاد کشاورزی گفت: ما به دنبال آن هستیم که نیاز کشاورزان به سوخت تاحد ممکن کاهش پیدا کند، در این صروت علاوه بر کاهش هزینه های کشاورزان، به سمت نوین شدن بخش کشاورزی گام برداشته‌ایم.

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در مورد برنامه های این وزارتخانه برای صرفه جویی در مصرف سوخت تصریح کرد: ما اکنون به دنبال برقدار کردن چاههای کشاورزی هستیم، در این صورت تاحد زیادی از نیاز کشاورزان به سوخت کاسته می‌شود که البته هدف آن نیز صرفه جویی در کل کشور است.

وی گفت: روشهایی از قبیل بهینه سازی مصرف سوخت در تاسیسات کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و ما به دنبال آن هستیم که نیاز کشاورزان به سوخت تاحد ممکن کاهش پیدا کند، در این صورت علاوه بر کاهش هزینه های کشاورزان، به سمت نوین شدن بخش کشاورزی گام برداشته‌ایم.

طرح برقی کردن چاههای کشاورزی گازوییلی با هدف کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه سوخت تحویلی به کشاورزان و کاهش آلودگیهای زیست محیطی، از طرحهای بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ کل کشور است.

شایان ذکر است که با برقی کردن چاههای کشاورزی که موتور پمپ دیزل دارند مقادیر بسیاری از فرآورده‌ های نفتی آزادشده، قابل صادرات بوده و امکان تولید و درآمد برای کشور فراهم می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد