گامی دیگر در سال جهاد اقتصادی برداشته شد
طرح بهینه سازی مصرف انرژی در پتروشیمی تندگویان

به گزارش نفت دیلی ، مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان بمنظور بهینه سازی مصرف حامل های انرژی و همچنین کاهش هزینه های تولید با توجه به خط مشی و برنامه ریزی مجتمع، اقدام به اصلاح عوامل طراحی و اجرایی عایق کاری تجهیزات و خطوط لوله کرد.

 

در این طرح که با همکاری واحدهای مهندسی فرآیند، بهره برداری و تعمیرات انجام شد، ممیزی عایق های حرارتی کلیه واحدهای عملیاتی مجتمع فاز 2 در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در مجموع با تعمیر، تعویض و اصلاح عایق های حرارتی 2 هزار و 860 مترمربع از سطوح تجهیزات و خطوط لوله مختلف بالغ بر یک میلیارد و 537 میلیون ریال در سال جهاد اقتصادی صرفه اقتصادی حاصل شده است.

این گزارش می افزاید؛ با توجه به خاص بودن اشکال هندسی بعضی از قطعات و تجهیزات، استفاده از عایق های ژاکتی و انعطاف پذیر در دست بررسی است تا ضمن ایجاد حفاظ عایق مناسب، امکان بازرسی در فواصل زمانی مورد نظر بدون تخریب عایق وجود داشته باشد.

با اجرای این طرح همچنین از هزینه های انرژی کاسته و به ارزش افزوده محصولات اضافه می گردد.

پتروشیمی شهید تندگویان به منظور حفظ قدرت رقابت در عرصه جهانی، همچنین توسعه بازارهای داخلی فعالیت های متعددی از جمله معرفی و طراحی محصولات جدید، بهینه سازی فرآیند تولید محصولات، کاهش هزینه های تولید با استفاده از خلاقیت، دانش و تجربه کارشناسان و صاحب نظران ارائه کرده که این مهم سبب افزایش صادرات شرکت و گسترش بازارهای داخلی شده است.

این مجتمع تنها تولیدکننده چیپس پلی‌استر در ایران است و از محصولات تولیدی آن برای تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی، صنایع تولید فیلم‌های پلاستیکی، تولید انواع بطری‌های نوشابه، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی و بهداشتی استفاده می‌شود.

مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری در دو فاز احداث شده است که هر فاز تولیدکننده محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) با ظرفیت 400 هزار تن در سال است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد