تلاش مردم برای اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی انرژی ضروری است

به گزارش نفت دیلی، تشریک مساعی نهادهای دولتی در بحث توسعه و پیشرفت بهینه سازی مصرف انرژی تاثیرگذار باشد، ولی تلاش و همت مردم برای اجرای بحث بهینه سازی انرژی ضروری است.

یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، به نقش این ستاد در حمایت از شرکتهای خدمات انرژی اشاره کرد و گفت: ستاد بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی در زمینه توسعه بازار خدمات انرژی تلاش می‌کند و بر همین اساس تشکیل شده است.

وی درباره الزامهای توسعه شبکه شرکتهای خدمات انرژی گفت: هدفگذاری، انتخاب و پایش اعضا، طراحی ساختار، طراحی مسیرهای تبادل اطلاعات، توسعه زیرساختهای قانونی و طراحی ساز و کارها از جمله الزامهای توسعه شبکه خدمات انرژی است.

سبوحی با تاکید بر این موضوع که مردم باید در بحث بهینه سازی مصرف انرژی مشارکت فعال داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به این‌که میزان فعالیتهای حوزه خدمات انرژی کم بوده و تقاضایی در این زمینه وجود نداشته، تاکنون بازار خدمات انرژی توسعه نیافته است.

دبیر ستاد بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد: شرکتهای خدمات انرژی مسئولیت بکارگیری فعالیتهای کارآمد و عرضه محصولات شرکتهای دانش بنیان را دارد، زیرا شرکتهای دانش بنیان و فعالیتهایشان نقش بسیار مهمی در تحقق بهینه سازی انرژی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهینه سازی مصرف انرژی خواست دولت بوده و هنوز به یک خواست عمومی و مردمی تبدیل نشده است، در حالی که در کشورهایی که در این حوزه به موفقیت رسیده‌اند، موضوع بهینه سازی خواست اصلی مردم بوده و در این راستا با دولت مشارکت داشته‌اند.

سبوحی افزود: تشریک مساعی نهادهای دولتی در بحث توسعه و پیشرفت بهینه سازی مصرف انرژی می‌تواند تاثیر گذار باشد ولی تلاش و همت مردم برای اجرای بحث بهینه سازی انرژی ضروری است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد