تصویب نهایی اساسنامه نفت تا پایان سال 89 محقق خواهد شد

به گزارش نفت دیلی  ، پس از گذشته چند  هفته پس از آنکه گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره عدم تهیه اساسنامه شرکت نفت در صحن علنی مجلس قرایت شد . نماینگان مجلس به یک فوریت آن رای مثبت دادند . بر همین اساس عضو کیسیون انرژی مجلس در این باره گفت : نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته یک فوریت طرح قانون نفت و گاز را به تصویب رساندند .

 

سید عماد حسینی در ادامه گفتگو با نفت دیلی ضمن اشاره به مطلب فوق گفت : لازمه تدوین اساسنامه شرکتهای تابعه وزارت نفت ، تدوین قانون نفت وگاز و وزارت نفت و گاز بود که پس از تصویب آن می توان به تدوین اساسنامه شرکتهای تابعه وزارت نفت و گاز اقدام کرد .

وی با اشاره به عدم تدوین اساسنامه شرکتهای ملی نفت و گاز وپتروشیمی از سوی دولتهای گذشته تاکید کرد :گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره عدم تهیه اساسنامه شرکتهای تابعه وزارت نفت که در 16شهریور ماه در صحن علنی مجلس قرایت شد با انتقاد از تمام دولتهایی که در تهیه اساسنامه کوتاهی کرده اند خواستار تدوین هر چه سریعتر این اساسنامه شد .

 

حسینی گفت :با تصویب قانون نفت و گاز این قانون برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد شد ضمن آنکه مجلس در انتظار تصویب اصلاح تاسیس وزارت نفت است که این دو  قانون پیش نبازهایی هستند برای اساسنامه نفت که پس از آن اساسنامه به صحن علنی مجلس خواهد رفت تا به تصویب نهایی نمایندگان ملت برسد .

 

وی با بیان این که متاسفانه دولت در مهلت مقرر اساسنامه شرکت ملی نفت را به مجلس تقدیم نکرد گفت:با توجه به پایان مهلت داده شده به دولت از سوی مجلس و تاخیر چندین ساله در تصویب اساسنامه نفت مجلس شورای اسلامی راسا اقدام به تدوین اساسنامه نمود که امید میرود تا پایان سال 89 شاهد نهایی آن باشیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد