عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:
وزارت نفت به پالایشگاه‌ها فرصت بهینه‌سازی داد

به گزارش نفت دیلی، بخش دولتی اجازه دارد از محل منابع مالی بخش غیردولتی، بهینه‌سازی و افزایش تولید را در پالایشگاه و نیروگاه‌ها اجرایی کند.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در پاسخ به این سؤال که آیا درباره کیفی سازی پالایشگاه‌ها، مصوبه تازه‌ای در مجلس گذرانده شده است؟ توضیح داد: موضوع تازه‌ای تصویب نشده است؛ اما گفته شد وزارت نفت بخشنامه‌ای به واحدهای پالایشی ارائه کرده و فرصت برای کیفی سازی داده است تا آن‌ها زمان برای انجام این امر داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: بخش دولتی اجازه دارد از محل منابع مالی بخش غیردولتی، بهینه‌سازی و افزایش تولید پالایشگاه‌ و نیروگاه‌ها را انجام دهد، بااین‌حال بخشهای غیردولتی نیاز به مجوز ندارد و خود قادر هستند این موضوع را اجرایی کنند.

وی درباره برخی پالایشگاه‌های واگذارشده که به‌موقع تعمیرات کلی را انجام نمی‌دهند و با کاهش کیفیت محصول مواجه هستند، توضیح داد: در طرح الحاق موادی به مقررات مالی دولت، پیش‌بینی‌شده است از این‌ پس وزارت نفت می‌تواند در قالب اسناد LC  خوراک را تحویل دهد.

عضو کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه‌ای از لایحه رفع موانع تولید نیز افزود: اجازه داده شد، بخشهایی که کالا و خدمات ارائه می‌دهند، مجاز به فروش اقساطی نیز باشند؛ اما مبلغی متناسب با نرخ سود بانکی را به سبب خرید اقساطی دریافت می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد