مديرعامل شرکت بهينه سازي مصرف سوخت: اصلاح 600هزار موتورخانه

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از اصلاح 600هزار موتورخانه سیستم حرارت مرکزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ارزش اجرای این طرح 2 میلیارد دلار است و در مدت اجرای 10 ساله این طرح 3.7 میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

نصرت الله سیفی ؛ در باره بهبود کار آرایی موتورخانه‌ها در جهت کاهش مصرف انرژی افزود: با بهبود کارآرایی موتورخانه‌ها در کشور بین 30 تا 50 درصد با هزینه عایق‌کاری و تنظیم مشعل صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: 9 تا 13 میلیون مترمکعب گاز صرفه جویی انرژی که در نتیجه اجرای این طرح ایجاد خواهد شد، تقریبا نصف میزان تولید یک فاز پارس جنوبی است.

این مقام مسوول تاکید کرد: هم اکنون با توجه به فراخوان انجام شده، بیشتر از 30 شرکت برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند. همچنین با تولیدکنندگان تجهیزات و معاونت فناوری ریاست جمهوری در باره فناورانه کردن موتورخانه ها مذاکراتی صورت گرفته است تا با اعطای وام لیزینگ به استفاده‌کنندگان کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما از آندسته تولید کنندگان تجیهزات موتورخانه که تمایل به مشارکت در اجرای این طرح دارند استقبال می کنیم.

سیفی خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت بهینه سازی مصرف سوخت هم اکنون درحال آماده کردن مقدمات کار است و سامانه‌ای را نیز در دست طراحی دارد که علاوه بر مردم، شرکتها و ناظرانی‌ که مایل به مشارکت در طرح هستند بتوانند در آن ثبت نام کنند.

به گفته این مقام مسوول، شرکتهای گاز استانی پیگیر کار عقد قراردادها هستند و پیش بینی می شود قبل از زمستان سال آینده عملیات اجرایی طرح آغاز شود.

وی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف سوخت به بهبود وضع محیط زیست نیز کمک شایانی خواهد کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد