بانک ملت آماده سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي پتروشيمي

به گزارش نفت دیلی، مدیر عامل بانک ملت از آمادگی این بانک برای تامین مالی طرح ‌های صنعت پتروشیمی با اولویت طرح‌های میان‌دستی و پایین‌دستی و ایجاد پارک‌های پتروشیمی خبر داد.
علی دیواندری تاکید کرد: صنعت پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران جذاب‌های بسیاری دارد و وجود امکاناتی چون ذخایر غنی خوراک و نیروی انسانی از عوامل این جذابیت است.
وی برخی مزیت‌های صنعت پتروشیمی در ایران را آسانی دسترسی به خوراک و آب‌های آزاد، وجود بازار رو به رشد داخلی و دارا بودن سابقه طولانی در جهان بیان کرد و افزود: با توجه به همه این مزیت‌ها ایران توانایی تبدیل شدن به عنوان یک هاب ( کانون منطقه ای ) تجاری را دارد.
دیواندری با بیان اینکه در برنامه چهارم بالغ بر 14.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده است، گفت: این رقم در برنامه پنجم بالغ‌بر 25 میلیارد دلار پیش بینی شده است که زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده حدود 5 میلیارد دلار (معادل 20 درصد) سرمایه پیش‌بینی شده در برنامه پنجم باید با تلاش شرکت ملی صنایع پتروشیمی تامین شود به این ترتیب بخش بسیاری از این سرمایه (80 درصد) باقی می‌ماند که می‌تواند از سیستم‌های بانکی و موسسات مالی تامین شود.
مدیرعامل بابک ملت با اشاره به روش‌های سنتی تامین مالی پروژه‌ها در کشور تصریح کرد: در شیوه سنتی فاینانس، اوراق مشارکت و حساب ذخیره ارزی اصلی ترین منابع تامین مالی بودند و بانک ها نیز در این میان نقش تضمین‌کننده را داشتند، حال آنکه در شیوه جدید طرح‌هایی که نیازمند سرمایه‌های زیاد هستند باید به سهامی عام تبدیل شوند و پس از پذیره نویسی در بورس منابع مورد نیاز آن‌ها تامین می‌شود به این ترتیب در این روش تلاش می‌شود که از ظرفیت بازار سرمایه بیش از گذشته استفاده شود.
به گفته او در این روش تامین مالی به شکلی تغییر می‌کند و ادامه سرمایه‌گذاری با تکیه بر هم‌افزایی بین بازار پول و بازار سرمایه امکان‌پذیر خواهد بود. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد