تقويت بزرگترين شرکت توليدکننده نفت کشور

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تقویت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت کشور از سیاست ها و اولویت های این شرکت است.
 احمد قلعه بانی در مراسم افتتاح رسمی کارخانه نمکزدایی آبتیمور در اهواز افزود: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از نظر توانمندی به ویژه در زمینه نیروی انسانی متخصص در کشور و منطقه منحصر به فرد است و این شرکت از لحاظ افزایش نیروی انسانی، مزایای حقوقی و آموزش کارکنان، تجهیزات و تاسیسات صنعتی و سرمایه گذاری در اجرای پروژه های مربوط به افزایش تولید بیش از پیش تقویت و حمایت خواهد شد.
وی اظهار داشت: برخی از اختیارات مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تصویب هیئت مدیره به مرور به مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب واگذار می شود.
قلعه بانی به اشاره به اجرای طرح های مهم در مناطق نفت خیز جنوب از جمله احداث کارخانه های نمکزدایی، اظهارداشت: امیدواریم در سال جاری که جهاد اقتصادی نامگذاری شده است شاهد موفقیت های بیشتر این شرکت به خصوص در زمینه تولید و اجرای طرح های جدید باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ارزشمند ترین سرمایه شرکت نیروی انسانی است ، گفت : در مناطق نفت خیز و در شرایط سخت و آب و هوای گرم فعالیت می کنند.
قلعه بانی همچنین به قابلیت ها و امکانات آزمایشگاه شیمیایی مرکزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که پیش از این به طور رسمی افتتاح شد، اشاره کرد و افزود: جای امیدواری است که این شرکت خدمات تخصصی متنوعی در زمینه آزمایش های شیمیایی ارائه می دهد و به منظور انجام تحقیقات کاربردی و افزایش امکان ارائه این خدمات به سایر شرکت های نفتی اجرای فاز دوم آزمایشگاه را در اولین فرصت در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه داد و گفت: پنج سال رکوردشکنی پیاپی در زمینه تحقق برنامه های تولید، انجام 3 هزار و 600 مورد تعمیرات اساسی و یک هزار و 200 مورد تعمیرات خطوط لوله و تسهیلات سرچاهی در سال 1389 و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت بخشی از مهم ترین دستاوردهای این شرکت است.
عبدالمهدی مجتهدی درباره کارخانه نمکزدایی آبتیمور توضیح داد: هم اکنون روزانه 45 هزار بشکه نفت نمکی آب تیمور در مجموعه صنعتی شماره 3 اهواز که کارخانه نمکزدایی آبتیمور در آن احداث شده است، فرآورش می شود.
در این مراسم مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران اجرای پروژه احداث کارخانه نمکزدایی آبتیمور، گفت: این کارخانه ظرفیت فرآورش 60 هزار بشکه نفت نمکی را دارد و برای اجرای آن بیش از 55 میلیارد ریال و 6 میلیون یورو هزینه شده است.
عبدالامیر حویزاوی افزود: تاسیسات این کارخانه شامل یک مجموعه نمک گیر برقی به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز، مبدل های حرارتی نفت و آب، دو دستگاه کوره های پیش گرمکن نفت غیر مستقیم، یک دستگاه مخزن متعادل کننده و سه دستگاه تلمبه های تقویت فشار نفت است.
وی با بیان این که تولید صیانتی و ارائه نفت با کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی اولویت مناطق نفت خیز جنوب است، اظهار داشت: به منظور دستیابی به این هدف پروژه های مهمی در دست اجراست که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آنها باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد