با حضور وزير دفاع؛
نخستين و مرتفع‌ترين دستگاه كامل حفاري كشور به بهره‌برداري رسيد

به گزارش نفت دیلی، نخستين و مرتفع‌ترين دستگاه كامل حفاري چاه‌هاي نفت و گاز كشور با حضور سردار وحيدي وزير دفاع، به شركت ملي حفاري ايران تحويل شد.
همزمان با ايام حماسه فتح خرمشهر، نخستين و مرتفع‌ترين دستگاه كامل حفاري چاه‌هاي نفت و گاز كشور كه به دست متخصصان زبده و كارآمد مجتمع صنعتي فجر شيراز سازمان صنايع دفاع وابسته به وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، مقامات وزارت نفت و مسئولان استان فارس در شيراز به شركت ملي حفاري ايران تحويل شد.
سردار وحيدي در مراسم پايان ساخت و تحويل اين دستگاه حفاري گفت: امروز به بركت اين ايام خجسته يكي از آرزوهاي ديرپاي صنعت نفت كشور تحقق يافت و مديران، متخصصان و كارگران مجرب و سخت‌كوش مجتمع صنعتي فجر شيراز سازمان صنايع دفاع موفق شدند نخستين و مرتفع‌ترين دستگاه كامل حفاري چاه‌هاي نفت و گاز را با فناوري بومي در كشور طراحي و توليد كنند و عصر جديدي در ساخت و تامين تجهيزات صنعت نفت كشور پديد آورده تجلي ديگري از تحريم شكني را به منصه ظهور برسانند.
وي در تشريح ويژگي‌هاي اين دستگاه اظهار داشت: دستگاه كامل حفاري داراي 1.300.000 پوند ظرفيت، 56 متر ارتفاع از سطح زمين، 330 تن وزن سازه و عمق حفاري آن 7500 متر است.
وزير دفاع افزود: اين دستگاه شامل بخش‌هاي مكانيك، هيدروليك، پنوماتيك، برق قدرت و الكترونيك سازه و سيالات است كه كارشناسان مجتمع صنعتي فجر شيراز با كار مطالعاتي ، فني با همكاري دانشگاه و بخش خصوصي موفق به ساخت آن شدند.
وحيدي ادامه داد: وزارت دفاع زير ساخت‌هاي لازم را براي توليد اين نوع دستگاه‌هاي فراهم كرده و در حال حاضر با قيمتي رقابتي مطابق با كيفيت و استانداردهاي روز دنيا قادر به تامين نيازهاي مختلف صنعت حفاري كشور است.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر وزارت دفاع با بكارگيري توانمندي، ‌تخصص و تجارب خود در سه حوزه استراتژيك انرژي، حمل و نقل و ارتباطات، ظرفيت‌هاي خالي خود را در خدمت توسعه ملي قرار داده است.
وزير دفاع در پايان با قدرداني از تلاش مديران، متخصصان و كارگران مجتمع صنعتي فجر شيراز سازمان صنايع دفاع تاكيد كرد: جهاد اقتصادي اقتضا مي‌كند با حداكثري سازي بهره‌وري در كشور ضمن اشتغالزايي مولد، توليد و ثروت ملي را در همه عرصه‌ها افزايش دهيم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد