امضا تفاهمنامه میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مناطق نفتخیز جنوب

به گزارش نفت دیلی، همزمان با هفته دولت، تفاهمنامه همکاری در زمینه بهینه سازی مصرف و مدیریت انرژی میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امضا شد.

این تفاهمنامه همسو با سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور دستیابی به اهداف سند چشم انداز در افق ١٤٠٤، اهداف برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، میان نصرت اله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب منعقد شد.

براساس این گزارش، این تفاهمنامه با هدف همکاری طرفین برای کاهش مصرف‌ و افزایش بازدهی انرژی در چارچوب این تفاهمنامه‌ و در قالب قراردادهای اجرایی آتی انجام شد.

اهتمام در ایجاد سیستمهای مدیریت انرژی، تعریف پروژه‌های بهینه سازی انرژی و ارتقای بازدهی مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی در بخشهای مختلف ساختمان، صنعت، حمل و نقل و امور تحقیقاتی و پژوهشی، تعریف طرحهای پایلوت در چارچوب امور مطالعاتی و امکان سنجی در حوزه‌های مختلف مصرف انرژی، انرژیهای تجدیدپذیر و فناوریهای نوین، تدوین استاندارد و شاخص و معیارهای تولید و مصرف انرژی و طراحی و تدوین روشهای کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از مصرف انرژی از مفاد این تفاهمنامه هستند.

از دیگر برنامه های این تفاهمنامه می توان به حمایت از شرکتهای خدمات انرژی در چارچوب اقدامات بهینه سازی و مدیریت انرژی، اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی انرژی و ارتقای بازدهی در چارچوب مطالعه، امکان سنجی، اجرای پایلوت و امور تحقیقاتی و پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مرتبط، برگزاری مشترک همایش، سمینار، میزگردها و کنفرانس ها و امور آموزشی و تخصصی و تبادل اطلاعات و تجربیات پروژه‌های اجرا شده بهینه سازی مصرف انرژی در چارچوب مقررات اشاره کرد.

گفتنی است، کارگروه مشترک پیگیری و اجرایی کردن مفاد این تفاهمنامه، حداکثر ظرف مدت پانزده روز دیگر با معرفی نمایندگان طرفین تشکیل می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد