قلعه‌بانی:
قراردادهای جدید سوآپ نفت در مرحله امضا است

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه سوآپ نفت ایران از سر گرفته شده است، گفت: هم اکنون قراردادهای جدیدی برای سوآپ نفت ایران در حال انعقاد است.

احمد قلعه بانی در حاشیه بازدید سرپرست وزارت نفت از مناطق نفت خیز جنوب در جمع خبرنگاران افزود: از سال گذشته سوآپ نفت ایران به دلیل برخی قراردادهای یک طرفه و نیز عدم وجود منافع لازم برای وزارت نفت متوقف شد و طرفی که نفت را سوآپ می کرد نفت خود را در مقصد تحویل نمی داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: پس از دستور دکتر میرکاظمی وزیر سابق نفت فرمولی را برای سوآپ اعلام کردیم که طرفی که نفت را عرضه می کند خود باید بازاریابی کرده و نفت را در مقصد تحویل می داد.

وی تصریح کرد: در اواخر مسئولیت وزیر سابق نفت مذاکرات با چند کشور برای سوآپ نفت ادامه داشت و پس از آنکه آنها خواسته های ایران را تامین کردند سوآپ نفت از سر گرفته شده است.

قلعه بانی ادامه داد: یکی از عرضه کننده ها روزی 50 تا 70 هزار بشکه نفت خام به طور منظم سوآپ خواهد کرد و مذاکره با شرکت های دیگر نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تامین مالی پروژه های صنعت نفت همگام با برنامه پنج ساله کشور گفت: بخشی از این منابع از طریق بورس، اوراق مشارکت، صکوک، فاینانس و بیع متقابل تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای تامین مالی برنامه پنج ساله توسعه کشور راهکارهای مختلفی را در نظر گرفته ایم و یکی از نکاتی که ما بر آن تاکید داریم بورس است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد