زنگنه: ایران از هر اقدامی برای بهبود قیمت نفت حمایت می کند

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت ایران پس از پایان نشست چهار جانبه تهران، گفت: ایران از هر اقدامی به منظور تثبیت شرایط بازار و بهبود قیمت نفت خام حمایت می کند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از نشست مشترک با وزیران نفت سه کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) گفت: پیرو جلسه ای که دیروز میان وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا در دوحه برگزار شده بود، امروز جلسه ای در تهران و به میزبانی وزارت نفت ایران برگزار شد و وزیر صنعت و انرژی قطر، به عنوان رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، وزیر نفت عراق و وزیر نفت ونزوئلا در تهران حضور یافتند.

زنگنه تصریح کرد: امروز جلسه خوبی داشتیم و گزارش جلسه دیروز به ما داده شد، ما از همکاری میان اوپک و غیر اوپک استقبال می کنیم.

وزیر نفت افزود: تصمیمی که گرفته شد برای این که اعضای اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را به منظور تثبیت بازار و بهبود قیمت ها به نفع مصرف کننده و تولیدکننده، نگه دارند مورد حمایت ما نیزهست.

وزیر نفت اظهار کرد: اگر چه این گام نخست است و گامهای بعدی نیز باید برداشته شود، اما این آغاز همکاری میان کشورهای عضو و غیر عضو برای بهبود وضعیت بازار جای خوشحالی دارد و ما نیز از هر اقدامی برای تثبیت بازار و بهبود قیمتها حمایت می کنیم.

زنگنه همچنین با اشاره به اینکه در جلسه امروز وضع ایران و بازگشت کشوردر پساتحریم تشریح شد، افزود: در این باره با وزیران نفت و انرژی عراق، قطر و ونزوئلا بحث کردیم و آنها با نگاه منطقی به این واقعیت نگاه کردند و من امیدوارم که در آینده با تلاشهایی که آغاز شده در آینده شاهد بهبود وضع بازار باشیم.

زنگنه درباره تاثیر نشست اخیر اعضای اوپک و غیراوپک بر قیمتها گفت: برای دیدن تاثیر آن بر قیمتها باید صبر کرد.

 وزیر نفت درباره ادامه همراهی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک گفت: همانطور که بیان کردم این گام نخست است و باید نگاه مثبتی به آن داشته باشیم، اما فکر می کنم همه قبول دارند که باید بر وضع و واکنشهای بازار نظارت داشته باشیم و برای اقدامهای بعدی چنانچه نیاز باشد، مشورت کنیم.

زنگنه با اشاره به اعلام آمادگی برخی کشورهای غیر عضو اوپک برای همکاری، تصریح کرد: همانطور که به من گفته شد روسیه، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان، عمان و دیگر کشورها نیز اعلام پیوستگی کرده اند ، که این گام مثبتی به شمار می آید و ما با آن برخورد مثبتی داریم و این آغاز خوبی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد