١٢ هزار واحد تولیدی در صنایع تکمیلی پتروشیمی فعالیت می کنند

به گزارش نفت دیلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند رو به رشد صنایع تکمیلی و پایین دستی، گفت: اکنون ١٢ هزار واحد تولیدی در صنایع تکمیلی پتروشیمی در حال فعالیت هستند.

محمدرضا نعمت زاده، در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به وجود نمایشگاههای بین المللی تخصصی صنایع پایین دستی و پلیمری همچون نمایشگاه k در شهر دوسلدورف آلمان گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست می تواند در توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی ایران تاثیری بسزا داشته باشد و امروز خوشحالیم که دهمین دوره این نمایشگاه برگزار می شود.

وی با بیان این که باید به معنی عام جهانی شدن، تجارت را  در صنعت پتروشیمی توسعه دهیم، گفت: امروز در صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی، رشد خوبی داریم و هم اکنون ١٢ هزار واحد تولیدی در این صنعت فعالیت می کنند که از این میزان هشت هزار واحد آن در حوزه پلیمر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کمبودهای موجود در صنایع تکمیلی در زمینه طراحی، مهندسی، آزمایشگاههای مرجع و متحد نبودن واحدهای کوچک در صنایع تکمیلی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تجمیع واحدهای کوچک موجود در صنایع پایین دستی پتروشیمی اعلام آمادگی می کنند زیرا این صنایع هم اکنون به دلیل کوچک بودن از نظر بازاریابی و تامین منابع مالی با مشکلاتی روبرو هستند.

نعمت زاده گفت: در سالهای گذشته به دلیل وجود تحریمهای بین المللی در بخش فناوری صنعت پایین دستی پتروشیمی با کمبودهایی روبروست؛ از این رو باید ظرف ٢ تا سه سال آینده با لغو تحریمها زنجیره ارزش افزوده در این صنایع را تکمیل کنیم؛ از نظر ما هم اکنون این زنجیره در دو سه بخش انقطاع دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد