پروژه تولید ماده بودار کننده گاز بیش از ٨٦ درصد پیشرفت دارد

به گزارس نفت دیلی، پروژه ساخت واحد تولید کننده ماده بودار کننده گاز (اودرانت) با ٨٦ درصد پیشرفت در فاز یک پارس جنوبی در جریان است.

مجری طرح توسعه پالایشگاه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان این که هم اکنون سالانه ٦٠٠ تن از این محصول از کشور فرانسه وارد کشور می شود، اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر خودکفایی در تولید، امکان صادرات این محصول نیز فراهم می شود.

محسن رحیم زاده با بیان این که ماده اولیه ساخت ماده بودار کننده میعانات گازی است، افزود: بر اساس برنامه های تعریف شده در فاز یک پارس جنوبی تاسیساتی فرآورشی با هدف تولید این ماده بودار کننده در حال ساخت است که علاوه بر این که نیازهای شرکت ملی گاز ایران را مرتفع می کند، امکان صادرات مازاد آن نیز وجود دارد.

 وی در ادامه به دیگر پروژه هایی که از سوی این طرح پیگیری می شود اشاره کرد و گفت: هم اکنون چند پروژه پالایشگاهی از جمله ساخت مخزن ٥٠٠ هزار بشکه ای میعانات گازی پالایشگاه پارسیان که اکنون ٥٥ درصد پیشرفت دارد از سوی این طرح در حال پیگیری است و امیدواریم امسال بتوانیم این پروژه را تکمیل و تحویل دهیم.

مجری طرح توسعه پالایشگاه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: علاوه بر این، پروژه ساخت نیروگاه گازی ١٠٠ مگاواتی در این پالایشگاه نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

رحیم زاده با بیان این که امسال پروژه اجرای سیستم اعلان و اطفای حریق پالایشگاه پارسیان کلید می خورد، اعلام کرد: هم اکنون مهندسی این پروژه به پایان رسیده و در حال تهیه مدارک مناقصه برای انتخاب پیمانکار pc هستیم و امیدواریم امسال شاهد اجرای آن باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» گفته بود: واحد تولید ماده بودار کننده گاز در عسلویه امسال راه اندازی می شود.

حمیدرضا عراقی با اشاره به تولید مواد بودار کننده گاز در ایران و شکست انحصار چند کشور خارجی در این زمینه تاکید کرده بود: واحد تولید این ماده امسال به بهره برداری می رسد و احتمال صادرات این محصول نیز وجود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد