ارزیابی مقدماتی شرکتها برای حضور در میدانهای نفت و گاز آغاز شد

یه گزارش نفت دیلی، وزیر نفت از آغاز ارزیابی مقدماتی شرکتها برای حضور در میدانهای نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تا زمانی که پیش نویس این مدل از قرارداد نهایی نشود نمی توان مناقصه برگزار کرد.

بیژن زنگنه درباره این که نخستین قرارداد با مدل جدید قراردادهای نفتی چه زمانی و با چه شرکتی امضا می شود، اظهار کرد: هنوز نمی توان گفت با چه شرکتی و چه زمانی امضا می شود و باید پیش نویس قرارداد نهایی شود.

وی با بیان این که ارزیابی مقدماتی شرکتها برای حضور درمیدانهای نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه آغاز می شود درباره زمان نهایی شدن این قرارداد اظهار کرد: بخشی از این موضوع که درباره اجماع سازی شرایط عمومی قراردادهاست به احتمال زیاد اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خردادماه حل می شود.

زنگنه با اشاره به این که پس از حل شدن شرایط عمومی قراردادها، باید پیش نویس آن نیز نهایی شود، تصریح کرد: تا زمانی که پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی نهایی نشود نمی توان مناقصه برگزار کرد.

وزیر نفت مدل جدید قراردادهای نفتی را همان بیع متقابل با برخی تغییرات عنوان و تاکید کرد: ما در این قراردادها با اجماع جلو می رویم و نمایندگان نیز در این زمینه اختیار را به دولت دادند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد