٦ مرکز درمانی صنعت نفت امسال به بهره برداری می رسند

به گزارش نفت دیلی، با تصویب سند چشم انداز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مجمع عمومی،برنامه راهبردی سازمان از سوی مدیران ارشد وزارت نفت تایید شد.

حبیب الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هدف از تهیه و تدوین سند چشم انداز و برنامه راهبردی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را ترسیم نقشه راه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سلامت با کیفیت مطلوب به خانواده بزرگ صنعت نفت عنوان کرد.

وی افزود: برنامه راهبردی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مورد تایید مدیران ارشد وزارتخانه است که این موجب گامهای موثر همشکل و همسو و مطلوب در سطح مناطق سازمان و ستاد و  هم افزایی و هماهنگی در چارچوب کل سازمان برای خدمات دهی بهتر خواهد بود.

دکتر سمیع با بیان این که سند راهبردی سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت با رویکرد پیشگیرانه در حوزه درمان تهیه و تنظیم شده است اظهار کرد: هدف ما از تهیه، تنظیم، تصویب و اجرای این سند ارائه مدرنترین الگوی مطلوب بهداشتی و درمانی در زمینه پزشکی، خانواده و طب سنتی با استانداردهای جهانی در سطح منطقه است تا باتوجه به ظرفیتهایی که در سازمان وجود دارد ارتباط با مراجعه کنندگان و خدمات گیرندگان به وضع مطلوبی برسد.

وی تصریح کرد: مجموع همه بررسی و اظهار نظر ها نیز در بیانیه سند چشم انداز سازمان که مشخص کننده مسیر استراتژیک سازمان است در آذرماه پارسال توسط هیئت مدیره تصویب و برای اجرا به مدیریت برنامه ریزی سازمان ابلاغ شد و این سند پس از تصویب در جلسه هیئت مدیره  به منظور تایید به مجمع عمومی سازمان ارجاع شد که مدیران ارشد وزارت نفت هم آن را تایید کردند.

 وی در ادامه با توجه به الگوی برنامه عملیاتی سازمان که ٥ ساله طراحی شده است، گفت: براساس چشم انداز و برنامه الگوی عملیاتی چک لیستی از شاخصهای ارزیابی عملکردها طراحی شده که متناسب با آن، میزان عملکرد مناطق مورد ارزیابی قرار می گیرد و علاوه بر آن از طریق واحد های ستادی که متولی هستند سنجشهای تخصصی و ارزیابی انجام می شود.

این مقام مسئول از برنامه ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همسو با برنامه بهداشت جهانی  برای پیشگیری از بیماریهای دیابت و فشار خون در میان کارکنان این صنعت خبر داد و گفت: طرح ویژه ای بزودی در سطح مناطق عملیاتی و ستادی وزارت نفت آغاز خواهد شد

وی با اشاره به شیوع دیابت درکشور، بر ضرورت اطلاع رسانی به کارکنان صنعت نفت در مورد این بیماری تاکید کرد و افزود: سیاستهای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، اغلب بر پیشگیری و مراقبت استوار است.

پارسال برای بیش از ٣ هزار نفر ساعت دوره آموزش برگزار شد

سمیع با اشاره به این که آموزش از مهمترین بخشهای کاری سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت است تصریح کرد: پارسال بیش از ٣ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای همه کادر درمانی و بهداشتی سازمان از جمله پزشکان و پرستاران در همه مراکز درمانی در زمینه های مختلف برگزار شدکه عمده این دوره های آموزشی در تهران و اهواز بود.

اجرای مسئولیت اجتماعی یکی از مهمترین مسئولیتهاست

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که سازمانها در سایه توجه به مبحث مسئولیت اجتماعی ارتقا می یابند، اقدام وزارت نفت را در پیشگامی برای توجه به مسئولیت اجتماعی مهم دانست.

سمیع خدمات گسترده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، و ارائه بهترین خدمات به مردم بومی را از جمله فعالیتهای این سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: بیمارستان مجهز و پیشرفته توحید جم در منطقه عسلویه با ٩٠ درصد و بیمارستان خارک با ٨٥درصد خدمات رسانی به مردم بومی و همچنین بیمارستانهایی در شهرهای آبادان، آغاجاری و مسجد سلیمان از بیمارستانهای تحت پوشش این سازمان هستند که بیش از ٦٠ درصد بیماران آنها از مردم منطقه هستند.

دکتر سمیع توجه به مسئله بهداشت را مقدم بر درمان عنوان کرد و فعالیتهای آموزشی سازمان به مردم و برقراری کلاسهای حضوری جهت آشنایی آنان با روشهای صحیح زندگی و اصلاح الگوی زندگی روزانه در حوزه های بهداشت، تغذیه و ورزش را از دیگر فعالیتهای سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعی به منظور ارتقا، بهبود ، تقویت و توسعه درمان و بهداشت معرفی کرد.

٦ مرکز درمانی صنعت نفت به بهره برداری می رسند

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از بهره برداری ٦ پروژه عمرانی با هدف رفاه کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنان، در نیمه نخست امسال خبر داد.

حبیب الله سمیع با اعلام این خبر افزود: پلی کلینیکهای ماهشهر، قم، تبریز، اصفهان، آزادی تهران و کلینیک امام علی (ع) شیراز از جمله مراکز درمانی در دست احداثی هستند که بودجه مورد نیاز آنها با اعتبار ٥٥٠ میلیارد تومان از محل یک درصد بودجه عمرانی  تامین می شود و طبق برنامه، در ٦ ماه نخست امسال به بهره برداری می رسند.

وی به پروژه های سرمایه ای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: این دست از پروژه ها، پروژه هایی هستند که سرمایه مورد نیاز آنها از سوی شرکت ملی نفت ایران یا دیگر شرکتهای اصلی وزارت نفت تامین می شود.

به گفته دکتر سمیع، دی کلینیک سرخس، اراک و فاز نخست بیمارستان آغاجاری نیز از پروژه های سرمایه ای سازمان بهداشت و درمان به شمار می روند که برای بهره برداری از آنها در نیمه نخست امسال برنامه ریزی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد