سرمایه‌گذاری ٤ میلیارد دلاری شرکت هلدینگ باختر در صنعت پتروشیمی

به گزارش نفت دیلی ، شرکت هلدینگ باختر تاکنون چهارمیلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده است.

محسن نجفی، سرمایه‌گذار هلدینگ باختر، در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد، حجم تولیدات مجتمعهای درحال بهره‌برداری این شرکت را، پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید ٢ میلیون تن اتیلن، پلیمر کرمانشاه ٣٠٠ هزار تن، پتروشیمی لرستان ٣٣٠ هزار تن پلی اتیلن سنگین و خطی، پتروشیمی مهاباد ٣٣٠ هزار تن پلی اتیلن سنگین و خطی، پتروشیمی کردستان ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سنگین اعلام کرد.

وی مجموع ظرفیت بهره‌برداری شده فعلی این شرکت را سه میلیون و ٢٦٠ هزار تن و ارزش کل سرمایه‌گذاریهای انجام شده برای مجتمعهای در حال بهره برداری را سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار و سرمایه‌گذاریهای طرحهای در دست احداث را یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار دانست و افزود: براین اساس کل سرمایه‌گذاریهای انجام شده به چهار میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار می رسد.

سرمایه گذار شرکت هلدینگ باختر با بیان این‌که درحال حاضر پنج هزار نفر به طور مستقیم در مجتمعهای در حال بهره‌برداری این شرکت مشغول به کار هستند، اظهارکرد: با بهره‌برداری از پروژههای در دست احداث سه هزار شغل جدید دیگر ایجاد خواهد شد.

وی مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم پروژههای این شرکت را ٤٠ هزار نفر برآورد و پیشرفت زمان تحویل پروژه به سرمایه گذار را ١٧ درصد و پیشرفت فیزیکی طرحهای در دست اجرا را ٩٠ درصد اعلام کرد و گفت: مجموع سهام کنسرسیوم بخش خصوصی در این شرکت ٧٨ درصد و بقیه متعلق به صندوق بازنشستگی نفت و نهادهای دولتی نظیر شستا است.

نجفی با اشاره به این که واحد الفین در عسلویه تنها از ٢٥ تا ٣٠ درصد ظرفیت خود بهره می گیرد، اظهارکرد: امیدواریم با حل مشکل و تامین خوراک، ظرفیت این واحد را به ٢ میلیون تن در سال برسانیم.

وی ارزش فروش واحدهای باختر را در حال حاضر یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح توسعه، ارزش فروش کل واحدهای هلدینگ باختر به ٢ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار خواهد رسید که امیدواریم تا سه سال آینده طرحهای توسعه ای این شرکت به بهره برداری برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد