پتروشیمی بوعلی سینا سه هفته آینده به وضع سابق باز می گردد

به گزارش نفت دیلی، وزیرنفت با بیان این که پتروشیمی بوعلی سینا ظرف دو تا سه هفته آینده به وضع سابق بازمی گردد، گفت: برنامه ریزی برای رفع مشکل و راه اندازی مجدد این فاز از فردا آغاز می شود.

بیژن زنگنه بامداد امروز (شنبه، ١٩ تیرماه) پس از خاموش شدن مخزن ٢٠٠١c در کنار این مخزن حضور یافت و پس از تشکر از آتش نشانان به ارائه توضیحاتی برای خبرنگاران حاضر پرداخت.

وی با بیان این که مدیریت بحران و فرماندهی عملیات اطفای حریق آتش نشانی برای خاموش کردن پتروشیمی بوعلی سینا بسیار درست و حرفه ای عمل کرد، به تشریح این عملیات پرداخت و افزود: تیم آتش نشانی باید پس از خاموش کردن برج پارازایلین، دو مخزن پر از مواد هیدروکربوری را خاموش می کرد که یکی از آنها صبح پنجشنبه (١٧ تیرماه) خاموش شد.

زنگنه با اشاره به این که عملیات خاموش کردن آتش در مخزن ٢٠٠١c با وجود چند بار حمله به این مخزن نتیجه نداشت، افزود: بنابراین انتقال بخشی از موجودی مخزن در دستور کار قرار گرفت که این انتقال به درستی انجام شد.

وزیر نفت سپس به عملیات ضربتی و حمله به این مخزن در ساعت ١٤ روز جمعه (١٨ تیرماه) اشاره کرد و با بیان این که این حمله به دلیل شدت آتش بی نتیجه بود، خاطرنشان کرد: با کاهش هیدروکربور موجود در مخزن که قابل پیش بینی بود عملیات بهتر انجام شد.

وی مهمترین بخش عملیات را خنک کردن مخازن ال پی جی، بنزن، لایتنت و نفتا عنوان کرد و افزود: خنک نگهداشتن این مخازن کار بسیار سنگینی بود که از سوی کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا، شهید تندگویان، بندر امام، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سازمان بنادر و استانداری خوزستان انجام شد تا دما و فشار در این مخازن بالا نرود.

زنگنه با بیان این که تلاشها در ساعت ٢ بامداد امروز (شنبه، ١٩ تیرماه) به نتیجه نشست و آتش پتروشیمی خاموش شد، افزود: فوم ریزی و خنک سازی در مخزن این پتروشیمی درحال انجام است تا زنجیره آتش تکرار نشود.

وی با بیان این که پتروشیمی بوعلی سینا ظرف دو تا سه هفته آینده به وضع سابق بازمی گردد، تصریح کرد: البته بازگشت برج پارازیلین طول می کشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد