تعادل میان نیروهای «عملیاتی و ستاد» برای صنعت نفت ضروری است

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در همه جای دنیا تعداد نیروهای عملیاتی بیش از ستادی است که متاسفانه در ١٠ ساله اخیر با سیاستهای اتخاذ شده این روند در شرکتهای تابعه وزارت نفت معکوس شده است.

عباس کاظمی در مراسم تودیع سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران و معارفه مدیرعامل جدید این شرکت گفت: نیروهای عملیاتی در شرکتهای زیرمجموعه نفت به معنای تقویت و حضور نیروهای متخصص است که بدون شک با  توجه به شرایط موجود، جذب این نیروها باید اولویت وزارت نفت باشد.

وی با اشاره به نسبت نامتوازن و نامتعادل تعداد نیروهای ستادی به عملیاتی گفت: در همه جای دنیا تعداد نیروهای عملیاتی بیش از ستادی است که متاسفانه در ١٠ ساله اخیر با سیاستهای اتخاذ شده این روند در شرکتهای تابعه وزارت نفت معکوس شده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: وزیر نفت در زمینه تامین نیروهای عملیاتی در شرکتهای تابعه محدودیتی قائل نیستند و هر زمان که این نیاز احساس شده است، مساعدتهای لازم را در این زمینه انجام داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که وزیر نفت اعتقادی به افزایش نیروی ستادی ندارد و معتقد است که نسبت نیروهای عملیاتی و ستادی در شرکتهای تابعه همخوانی ندارد و باید این روند تغییر کند، افزود: امکان جذب نیروهای ستادی به هیچ عنوان با توجه به حجم عظیم این نیروها در شرکتهای زیرمجموعه وجود ندارد، از طرفی هم برنامه‌ای برای تعدیل نیرو در وزارتخانه دیده نشده است.

کاظمی توجه به نیروهای عملیاتی شرکتهای تابعه وزارت نفت را موجب تقویت بدنه تخصصی این صنعت دانست و که بدون شک توسعه و پیشرفت را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: کمبود نیروهای ستادی را از طریق اتوماسیون و نرم‌افزارها می‌توان رفع کرد ولی نیروهای عملیاتی قلب تپنده صنعت نفت است که باید حمایت شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش  و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اگر روزی نسبت نیروهای عملیاتی به ستادی افزایش یابد جای هیچ نگرانی وجود ندارد چون این به معنای تربیت نیروهای متخصص و تزریق دانش و تکنولوژی به بدنه صنعت نفت است.

مدیران جدید باید پایداری ساختار، امنیت روانی و شغلی ایجاد کنند

وی با تاکید بر این‌که هر سازمانی در هر دوره از مدیریت نیازمند برقراری آرامش فکری و پایداری ساختار است، گفت: مدیران جدید باید بر حفظ و ایجاد امنیت شغلی و فکری کارمندانشان توجه ویژه داشته باشند و بدانند بدون توجه به نیروی انسانی راه شکوفایی و توسعه میسر نخواهد شد.

کاظمی در ادامه به تلاشها و دستاوردهای مهم سیدناصر سجادی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و مدیریت سامانه هوشمند سوخت و طرح پیمایش را از عملکرد مطلوب و تاثیرگذار وی در نظام دانست.

وی با اشاره این‌که شرکت پخش با بدنه بسیار گسترده و وجود ٣٧ منطقه پخش سوخت در سراسر کشور دارای اهمیت و حساسیت خاصی است، گفت: عملکرد سجادی در این شرکت ستودنی است چون در هر برهه از زمان با آرامش و درایت کارها را پیش برده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از دیگر اقدامات مدیر پخش به طرح دیسپچینگ اشاره کرد و افزود: دیسپچینگ به معنای اطمینان از عرضه مطمئن با صرف انرژی کمتر و دقت و سرعت بالای اطلاعات است که با زحمات سجادی به ثمر رسید.

وی به خدمات ارزنده سید ناصر سجادی در زمان تصدی در مدیریتهای مختلف در شرکت ملی پخش اشاره کرد و گفت: در زمانی که این همکار ارزشمند مدیر تامین و توزیع بود و کشور از نظر وضعیت انرژی باید در لحظه تصمیم می‌گرفت، این مدیر لایق توانست با صبر و حوصله قضیه را راهبری کند.

کاظمی افزود : در هشت سال گذشته پالایش و پخش محل تحولات و تغییرات خاصی بوده و خوشبختانه مجموعه پخش، مجموعه با کفایتی است و توانسته با نیروهای توانمند اداره شود.

وی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بحث انرژی، بخش توزیع را عهده‌دار است و با توجه به وسعت و گستردگی آن در کل کشور، تا کنون توانسته‌ است این مجموعه با احساس مسوولیت، فداکاری، همدلی و همکاری تنگاتنگ سوخت‌رسانی را به نحو احسن و در شرایط مختلف به نحو مطلوبی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت پالایش  و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان از زحمات و خدمات سید ناصر سجادی تشکر و قدردانی کرد و برای وی که به افتخار بازنشستگی نایل آمده آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

وی همچنین ضمن تبریک به منصور ریاحی به خاطر عهده دار شدن سمت جدید، اظهار امیدواری کرد: با وجود مدیران جوان و توانمند و همراهی و همدلی کارکنان مجموعه پخش همچون گذشته وظیفه توزیع به موقع و مطلوب انرژی را در کشور داشته و همچنان این درخشندگی در تاریخ جمهوری اسلامی وجود داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد