اقدامهای اجرایی در طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی تشریح شد

به گزارش نفت دیلی، مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی از پیشرفت ۹۴.۲ درصدی این طرح خبر داد و گفت: با بهره برداری از این فاز تا پایان امسال، امکان برداشت روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی ترش فراهم می شود.

حمیدرضا مسعودی روز گذشته (سه شنبه، ٢شهریورماه) در جریان بازدید خبرنگاران از پالایشگاه فاز ١٩ پارس جنوبی با بیان این مطلب افزود: این گاز پس از انتقال به پالایشگاه، به ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۲هزار و ۸۰۰ تن گاز مایع، ۲هزار و ۷۰۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد تبدیل می شود.

وی با اشاره به پایان عملیات حفاری فاز ۱۹ در سال ۹۴، ادامه داد: گاز برنامه ریزی شده از محل ٢١ حلقه چاه دریایی که شامل ۶ حلقه چاه قبلی موجود، ۱۳ حلقه چاه توسعه ای و ۲ چاه توصیفی است، تولید می شود.

مسعودی، عمق تقریبی هر چاه را حدود سه هزار متر و مدت زمان حفاری هر یک از چاهها را بطور متوسط ۷۰ روز اعلام کرد و با بیان این که گوی شناور(SPM) برای انتقال میعانات گازی پالایشگاه به کشتی ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این گوی در دست ساخت است و تا پایان سال نصب می شود.

مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با بیان این که هم اکنون روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز ترش از فاز  ۱۹ برداشت می شود، ادامه داد: از مجموع چهار ردیف شیرین سازی، ۲ ردیف عملیاتی شده و سومین ردیف نیز از فردا وارد مدار می شود.

طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خرداد ما سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد