دستاورد ۳ ساله اقتصادی دولت از زبان طیب‌نیا

خبرگزاری ایسنا: علی طیب‌نیا روز گذشته در سفر به شهرکرد در نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری، اظهارکرد: هفته دولت به دلیل بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و همچنین ارزیابی اقدامات دولت و گزارش خدمات به مردم، برای اعضا دولت مهم است.

وی تصریح کرد: خروج کشور از بحران و بازگشت ثبات، آرامش و رونق به اقتصاد کشور مهم‌ترین دستاورد دولت در سه سال گذشته در زمینه اقتصادی است. سهم نفت در تامین درآمدهای دولت و وابستگی اقتصاد به نفت به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در سال ۱۳۹۳، ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع ملی را فراهم کرد و در سال گذشته این رقم به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت تدبیر و امید، کشور رتبه ۱۵۲ را در کسب و کار دنیا داشت، افزود: در سه سال گذشته این رتبه به ۱۱۸ رسیده است و رتبه ۷۲ جهان در میان‌مدت هدف‌گذاری شده است.

طیب‌نیا با بیان اینکه اگر محیط کسب و کار اصلاح شود می‌توان به رشد بهره‌وری رسید، اظهار کرد: امروزه تاثیر بهره‌وری در رشد اقتصادی جهان بیش از ۵۰ درصد است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: مشکلات اصلی ساختاری اقتصاد ایران در دو مفهوم نفتی بودن و دولتی بودن خلاصه می‌شود و این دو عامل دلیل اصلی پایین‌بودن نرخ بهره‌وری است. پول نفت باید در بخش خصوصی و مولد سرمایه‌گذاری شود تا موجب رونق آن‌ها گردد.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: قانون مالیات باید عادلانه باشد و بر اساس درآمد واقعی مردم وصول شود و طرح جامع آن در حال اصلاح است. در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ساختار اقتصادی نامناسب، سیاست‌های اقتصادی غلط، تحریم‌ها و کاهش اساسی قیمت نفت، اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده بود.

وی اظهار کرد: هدف دولت کاهش تلاطم‌های اقتصادی در راستای ایجاد فضایی امن برای سرمایه‌گذاری و تولید بوده است و تورم دو درصدی نقطه به نقطه تولیدکننده بیانگر این موضوع است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد