یارانه گازوئیل خودروهای سنگین فاقد بیمه از یکم مهر قطع می شود

به گزازش نفت دیلی، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از قطع یارانه گازوئیل ناوگان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث خبر داد.

شهرام آدم نژاد گفت: طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بر اساس مصوبه هیئت وزیران از یکم مهر پارسال آغاز شد و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

وی افزود: در چند ماه گذشته به خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از گازوئیل یارانه ای استفاده می کنند هشدارهای بیمه ای در جایگاه‌های سوخت داده شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: هم اکنون حدود ۶۴ هزار خودروی ناوگان حمل و نقل عمومی که فاقد بیمه نامه معتبر شخص ثالث هستند در فهرست خاکستری قرار دارند و هنگام سوخت گیری با پیغام خطای بیمه روبرو می‌شوند.

آدم نژاد یادآور شد: با توجه به اطلاع رسانی در چند ماه اخیر، این عده از فردا نمی توانند از سوخت یارانه ای استفاده کنند.

وی گفت: مالکان این خودروها می توانند در نخستین فرصت بیمه نامه شخص ثالث را تهیه و با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ کارت سوخت خود را از فهرست خاکستری خارج کنند تا بتوانند از سوخت یارانه ای استفاده کنند.

آدم نژاد تصریح کرد: خودروهایی هم که بیمه معتبر دارند اما با این پیغام روبرو می شوند، می توانند با مراجعه و ارائه مدارک به دفاتر پلیس + ۱۰ از فهرست خاکستری خارج شوند.

وی افزود: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ خودروی حمل و نقل عمومی کشور نیز در هنگام سوخت گیری با پیغام هشدار بیمه ای مواجه می شوند که مالکان آنها یک ماه مهلت دارند بیمه نامه معتبر شخص ثالث تهیه کنند و بعد از مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰، اطلاعات بیمه خود را اصلاح کنند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به صرفه جویی در مصرف گازوئیل با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، گفت: از زمان اجرای این طرح در یکسال گذشته تاکنون به طور میانگین روزانه هشت میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شده است.

وی گفت: بر اساس تصمیم کارگروه طرح تخصیص سوخت قرار شد طبقه بندی قدیم خودروهای مسافری شامل سه طبقه خودروهای تا ۲۰ نفر، ۲۱ تا ۴۰ نفر و بیش از ۴۰ نفر به طبقه بندی جدید شامل خودروهای حمل مسافر تا ۹ نفر، ۱۰ تا ۱۵ نفر، ۱۶ تا ۲۶ نفر، ۲۷ تا ۴۰ نفر و بالای ۴۰ نفر تقسیم بندی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد