اسکله صادرات نفت امارات در خارج از خلیج فارس آغاز به‌کار کرد

به گزارش نفت دیلی، نخستین اسکله صادرات نفت امارات متحده عربی، ویژه پهلوگیری نفتکش‌های غول‌پیکر در خارج از آب‌های خلیج فارس، آغاز به‌کار کرد.

نخستین اسکله صادرات نفت خام پایانه نفتی فجیره برای پهلوگیری و بارگیری نفتکش‌های غول‌پیکر در دریای عربروز چهارشنبه (٣١ شهریور ماه) راه انداری شد.

امارات از طریق می تواند بخش عمده ای از محموله های صادرات نفت خام خود را از طریق یک مسیر دریایی جایگزین تنگه هرمز در دهانه خلیج فارس راهی بازارهای جهانی کند.

موسی مراد، مدیر بندر فجیره در مراسم گشایش این اسکله صادرات نفت در خارج از خلیج فارس گفت: این اسکله امکان پهلوگیری نفتکش‌هایی به طول ٣٣٤ متر (یارد) و به وزن ٣٣٠ هزار تن در بندر فجیره را فراهم می کند.

وی افزود: این بندر عمیق‌ترین اسکله در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

به گفته مراد، این بندر قابلیت بارگیری یا تخلیه ٢ میلیون تن نفت و فرآورده های نفتی را در ٢٤ ساعت دارد، این در حالی‌‌است که این پایانه در کل سال ٢٠١٥ میلادی، ٥٦ میلیون تن فرآوده‌های نفتی را جابجا کرده است.

فجیره، منطقه ای صخره‌ای میان کوه‌های هاجر سواحل امارات در اقیانوس هند در نظر دارد نفوذ خود را به عنوان یک هاب تجارت نفتی با نخستین اسکله بارگیری نفت خام و توسعه ظرفیت تاسیسات ذخیره سازی، افزایش دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد