دلالان خودرو در بازار، رکورد زدند! +عکس

فردا: طبق اعلام قبلی شرکت پارس خودرو از ساعت ۱۱ شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ امکان خرید رنو مدل ساندرو استپ وی به دو صورت فروش فوری و ودیعه ای آغاز شد...
 
روال کار به این صورت بود که باید قبل از ساعت ۱۱ در نمایندگی های پارس خودرو حضور می یافتید و نمایندگی درخواست شما را ثبت می کرد و امکان ثبت درخواست از طریق اینترنت برای مشتری نهایی فراهم نبود.
 
بر اساس گزارش های مردمی، سیستم فروش به نحوی بود که متقاضیان عادی امکان خرید نیافتند و علی رغم مراجعات متعدد مردم به نمایندگی ها دست خالی برگشتند، چرا که کل ۴ هزار حواله خودرو  ظرف ۳۰ دقیقه  توسط نمایندگی ها خریداری شد و در بسیاری از نمایندگی ها حتی یک ماشین به افرادی که در صف برای خرید از قبل از ساعت ۱۱ ایستاده بودند داده نشد.
 
البته امکان خرید از نیم ساعت بعد برای مردم عادی فراهم شد! فقط خودرویی که نیم ساعت قبل توسط شرکت پارس خودرو به مبلغ ۵۲/۵ میلیون تومان بفروش می رسید حال توسط دلالان و نمایشگاههای شهر به مبلغ ۵۸ میلیون تومان فروش می رود!
 
 یک سود بادآورده ۶-۵ میلیون تومانی تنها برای حداکثر نیم ساعت!
 

فروش خودروی ساندرو 
 
متاسفانه این روالی است که سالها در نحوه فروش خودروهای پرمتقاضی دیده می شود و حتی از این سود بادآورده، ریالی نصیب شرکتهای خودروساز نمی شود و افراد خاص وابسته سودهای کلان می برند!

 

از عجایب روزگار این است که خودروسازی ایران به عنوان صنعتی بزرگ پس از ۵۰ سال هنوز نمی تواند بصورت شفاف و روشن حتی خودروهای خود را بفروشد!
 
در این شرایط که بازار خرید و فروش حواله خودروها پس از مدت‌ها دوباره راه افتاده است، شاید بهتر باشد سیستم فروش خودروسازان به‌گونه‌ای اصلاح شود که دلالان، واسطه‌ها و نمایندگی‌های فروش دیگر اساسا نتوانند خودروها را با هدف دلالی و واسطه‌گری خریداری کنند.

راهکار اصلی در این زمینه ممنوع شدن خرید و فروش حواله خودروها در بازار است. به گفته کارشناسان، خودروسازان باید سیستم فروش خود را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که امکان انتقال حواله خودروی ثبت‌نامی از شخص ثبت‌نام کننده، به دیگران وجود نداشته باشد. در آن صورت دیگر شاهد بروز اتفاقات این چنینی به نفع دلالان و سودجویان و به ضرر مصرف‌کنندگان نخواهیم بود.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد