بازیگر «روزگار جوانی»: از شبکه‌های ماهواره‌ای بهتر هستیم

خبرگزاری میزان: مهدی صبایی بازیگر سریال تلویزیونی "پرستاران"  گفت: در سریال "پرستاران" سرپرستار شیفت شب هستم که این شخصیت آقای "رهگذار" نام دارد.

وی در خصوص ورود بازیگران جوان به عرصه بازیگری افزود: بنده به عنوان فردی که نه جوان هستم و نه پیر، بلکه در دوران میانسالی به سر می برم، با جوانگرایی و حضور جوان ها در عرصه تولیدات تصویری بسیار موافقم اما به شرط اینکه در چنین روندی، تجربه هم در کنار جوانگرایی قرار بگیرد.

لزوم حضور بازیگران پیشکسوت در کنار بازیگران جوان تر

این بازیگر با اشاره به حضور بازیگرهای جوان و همچنین بازیگرهای برخوردار از تجربه کافی در عرصه تصویر، توضیح داد: تصور می کنم چنین امکانی وجود دارد که در یک فیلمنامه، علاوه بر حضور بازیگران جوان، بازیگران پیشکسوت هم حضور داشته باشند چراکه در این صورت، هم بازیگرهای جوان از پیشکسوت ها نکاتی را یاد می گیرند و هم، آن اثر دیده شود.

صبایی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: خدا را شکر چند وقتی است که مردم بیشتر به سمت تماشای تولیدات تلویزیونی علاقه نشان می دهند اما موضوع قابل توجه در راستای حفظ تماشاگران آثار تلویزیونی این است که اگر تماشاگر تیتراژی را ببیند که تعدادی از بازیگران آن اثر را نشناسد، ممکن است از سری بعد تمایل کمتری برای تماشای اثر مورد نظر نشان دهد.

وی درخصوص یکی از دلایل استفاده از بازیگران جوان و بعضا بدون تجربه در آثار نمایشی، تصریح کرد: تصور می کنم یکی از دلایل حضور افراد شناخته نشده و بعضاَ افرادی که چندان آشنایی با حوزه بازیگری ندارند، بحث مالی در روند تولید یک اثر است چرا که فردی که جوان و جویای نام است و به حوزه بازیگری علاقه دارد، طبیعتاَ با قیمت پایین تری یک کار را انجام می دهد چون در نهایت به نفعش است و باعث دیده شدنش می شود.

بازیگر سریال "پرستاران" در ادامه صحبت های خود افزود: در این راستا نباید فراموش کرد فردی که درحوزه بازیگری، سال ها به شکل حرفه ای فعالیت کرده و زندگی خود را از این راه گذرانده، ممکن است رقم بالاتری را برای ایفای نقش قبول کند اما بدیهی است در شرایط نه چندان مناسب اقتصادی، عوامل تولید یک اثر به انتخاب فردی که دراین حوزه تجربه چندانی ندارند اما دستمزد کمتری دریافت می کند، تمایل بیشتری نشان می دهند.

بازیگر سریال خاطره انگیز "روزگار جوانی" گفت: بازیگری که سال ها تجربه در کارنامه کاری خود دارد، در چنین شرایطی مجبور می شود به دلیل بحث دستمزدهای پایین و اینکه اینگونه نمی تواند زندگی خود را بگذراند، کاری را انجام ندهد.

وی ادامه داد: در برخی موارد که فکری پشت سر انجام دادن کاری نباشد، ممکن است حتی بخش های قابل توجهی از داستان تغییر کند که این موضوع باعث لطمه وارد شدن به اثر و در نهایت حاصل نشدن اثری قابل توجه، می شود.

همذات پنداری مخاطب با بازیگران قدیمی و آشنا

صبایی همچنین یادآور شد: به دلیل اینکه مردم در بیشتر موارد با بازیگرهایی که می شناسند همذات پندای می کنند، اگر درموارد بسیار زیادی بازیگر ناآشنا و چهره هایی که آنها را نمی شناسند، ببینند، علاقه خود را به تماشای اثر نمایشی مورد نظر از دست می دهند.

وی اظهار کرد: در شرایطی که یک هنرمند مجبور می شود مدتی چند ساله را در منزل سپری کند، اگر یک باره با پیشنهادی رو به رو و سرکاری حاضر شود، با حالتی که تبدیل به یک فرد مکانیکی شده کار خود را انجام می دهد چراکه گذشت زمان و نبود پیشنهادهای قابل توجه، روی فرد تأثیر می گذارد.

لزوم بهره گیری از شبکه های پربیننده برای نمایش هرچه بهتر آثار

بازیگر سریال تلویزیونی "دولت مخفی" توضیح داد: همانطور که می دانید، تعدادی از شبکه های ما بیننده بیشتری دارد و تعدادی از شبکه های دیگر بیننده کمتری دارد و این موضوع هیچ اشکالی ندارد چرا که در تمامی دنیا چنین روالی به چشم می خورد.

وی افزود:‌ رقابت بین شبکه ها به منظور پیشبرد هر چه بهتر روند فعالیت ها بسیار خوب است اما باید توجه داشته باشیم که اگر کاری برای یک شبکه ساخته می شود و به هر دلیلی چندان دیده نمی شود یعنی زمان های در نظر گرفته شده برای پخش به گونه ای است که باعث می شود اثر مورد نظر چندان دیده نشود، در چنین موقعیتی شبکه ای که بیننده بیشتری دارد می تواند دوباره این اثر را پخش کند چرا که در نهایت و با پخش آثار خوب و با کیفیت، شاهد رخ دادن اتفاق‌های مثبتی خواهیم بود.

اقدام تحسین برانگیز صدا و سیما در پخش دوباره سریال "دولت مخفی"

این بازیگر عرصه تلویزیون دربخش دیگری از صحبت های خود با تقدیر از اقدام صدا و سیما در راستای پخش تولیدات تلویزیونی قابل توجه، تبیین کرد: یکی از فعالیت های بسیار خوبی که اخیراَ انجام شده، پخش دوباره سریال "دولت مخفی" است و به سهم خودم از صدا و سیما تشکر می کنم چرا که این اثر در زمان پخش اولیه خود با وجود زحمت های بسیاری که برای آن کشیده شده، چندان دیده نشد.

بازیگر سریال "خداحافظ بچه" همچنین تصریح کرد: در برخی مواقع اگر یک اثر تولید شده با کیفیت خوب، دوباره پخش شود باعث بیشتر دیده شدن آن می شود در حالی که در برخی موارد شاهد پخش آثار بسیار بسیار قدیمی هستیم که حتی بازیگرهایی که در آن آثار به ایفای نقش پرداخته اند هم، الان شبیه به آن دوره زمانی خود نیستند.

این بازیگر یادآور شد: چندی پیش شنیدم که یکی از مسئولان صدا و سیما خبر از تولید چند سریال در ردیف الف داده بود که این خبر بسیار خوشحالم کرد و امیدوارم این گونه بسیاری از هنرمندانی که در منزل هستند که انصافاَ حیف است از توانایی آن ها استفاده نشود، سر کار حضور پیدا می کنند چرا که آن ها برای رسیدن به موقعیت فعلی خود زحمت بسیاری کشیده اند.

وی همچنین گفت: در برخی موارد حتی این دسته از هنرمندان در برخورد با مردم و در پاسخ به ابراز علاقه آن ها ، از نبود فیلمنامه های مناسب به عنوان عاملی که باعث شده فعالیتی نداشته باشند، سخن می گویند در حالی که مشخص است تمامی موضوع، آنچه که این افراد  ذکر می کنند، نیست.

این بازیگر تبیین کرد: در دوره ای که من و امثال من جوان تر بودیم وقتی در یک پروژه در کنار هنرمندی پیشکسوت قرار می گرفتیم، تلاش می کردیم تا از او نکته های بسیاری را بیاموزیم در حالی که در شرایط فعلی اگر یک بازیگر جوان در اثری به ایفای نقش می پردازد، ناخودآگاه این گونه تصور می کند که از قبل، تجربه بسیاری داشته و دارد.

صبایی تصریح کرد: به عنوان نمونه استاد جمشید مشایخی پس از سال ها فعالیت، هنوز خود را در ابتدای راه می داند این نشان از تواضع و فروتنی او دارد.
 
رسالت ما مبارزه با شبکه های بیگانه است
 
بازیگر سریال "پرستاران" همچنین گفت: رسالت ما مبارزه با شبکه های بیگانه است و همه ما دوست داریم مردم هرچه بیشتر به سمت تماشای تولیدات داخلی جذب شوند.
 
صبایی توضیح داد: من اهل شعار دادن های بیهوده نیستم اما خود من واقعا ماهواره ندارم و معتقدم در شرایطی که ما تصمیم به مقابله با شبکه های بیگانه داریم، باید بسترهای لازم برای آن را هم فراهم کنیم چرا که ما از نظر فیلمنامه، بازیگر و سایر موارد، از شبکه های ماهواره ای بهتر هستیم.

بازیگر سریال "میکائیل" همچنین گفت: از نظر سطح تولیدات هنری به طور یقین ما سطح بالاتری داریم. به عنوان نمونه گاهی دیده می شود که می توانیم با فیلمی که شاید هزینه چندانی هم برای آن صرف نشده باشد، در عرصه جهانی جایزه کسب کنیم و این نشان دهنده این است که در دنیا برای خودمان کسی هستیم و می توانیم آثار تولیدی مان را، جهانی کنیم.

بازیگر سریال "روزگار قریب" همچنین خاطرنشان کرد: در روند تولیدات تلویزیونی هم می توانیم وارد عرصه جهانی شویم چرا که تمامی افراد زحمت به نوبه خود می کشند و امیدواریم این زحمت ها بیش از پیش دیده شود.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد