«هم‌قصه» با مجری عرب روی آنتن تلویزیون

خبرگزاری مهر: کوثر البشراوی، مجری مشهور تونسی در نهمین برنامۀ «هم‌قصه» ماجرای چالش خود را با مدیران رسانه‌های وابسته عربی بازگو خواهد کرد. این برنامه جمعه‌شب ۹ مهر ماه، ساعت ۲۳:۱۵ از شبکۀ یک سیما پخش می‌شود.

کوثر البشراوی دختر پدری تونسی و مادری ایتالیایی است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان مجری اخبار از تلویزیون دولتی تونس آغاز کرد و سپس به عنوان یکی از اعضای گروه موسس به کمپانی رسانه‌ای MBC  پیوسته است. MBC در ابتدا با نگاه تقریب ملت‌های عرب به یکدیگر و از بین بردن سوظن‌های استعمار ساخته آغاز به فعالیت کرد.

البشراوی در عین اعتقاد به چشم انداز MBC همواره انتقاداتی را متوجه سیاست‌های مسئولان می‌دانست. به گفته ویU در حالی‌که همسران صاحبان شبکه با برقع در جامعه حضور می‌یافتند کارمندان خانم از داشتن حجاب منع می‌شدند. وی همچنین به پخش ویدئو موزیک‌ها و پر رنگ کردن جنبه سرگرمی و تضعیف بخش‌های خبری و آگاهی بخش معترض بود. این انتقادات در عدم حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در سال ۲۰۰۰ به طغیان تبدیل شد و باعث استعفای وی از ام.بی.سی شد.زندان گوانتانامو پس از اشغال افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی، زیرنظر پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو ایجاد شد و افرادی که متهم به ارتباط با فعالیت‌های تروریستی در خارج از خاک آمریکا بودند، به این بازداشتگاه انتقال یافتند. به شهادت شاهدان عینی، بیشتر این زندانیان بی‌گناه بوده‌اند.

«هم‌قصه» عنوان برنامه‌ای است که در هر قسمت با مهمانانی غیرایرانی به گفتگو می‌نشیند و داستان زندگی آن‌ها را که درون‌مایه‌ای انسانی دارد، روایت می‌کند. این برنامه «جمعه‌شب‌ها» ساعت ۲۳:۱۵ از شبکۀ یک سیما پخش می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد