امیدواری برای بهبود روابط آمریکا و ونزوئلا

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپ گرای ونزوئلا به فاصله یک روز پس از دیدار با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص بهبود روابط کاراکاس-واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

مادورو و کری در مراسم امضای توافق تاریخی صلح بین دولت کلمبیا و شورشیان فارک که به طولانی ترین جنگ آمریکای لاتین (۵۲ سال) خاتمه داد، با یکدیگر ملاقات کردند.

مادورو در ارزیابی دیدار ۴۰ دقیقه ای که با وزیر امور خارجه آمریکا داشت، گفت: امیداورم که خداوند نتایج خوبی را از این دیدار نصیب ما کند و ونزوئلا فصل جدیدی از رابطه با آمریکا را آغاز کند.

کاراکاس-واشنگتن از زمان روی کار آمدن «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در سال ۱۹۹۹ میلادی رابطه پر فراز و نشیبی را تجربه کرده اند تا جایی که تلخی آن از حد حاکم بر رابطه کوبا- آمریکا نیز فراتر رفت.

دیدار مادورو و کری در شرایطی انجام شد که ونزوئلا با نرخ تورم سه رقمی در بحرانی ترین شرایط اقتصادی خود به سر می برد و به گفته دولت واشنگتن، موضوع صحبت کری با رئیس جمهوری ونزوئلا نیز پیرامون چالش های اقتصادی و سیاسی این کشور و تشویق وی به همکاری با اپوزیسیون بوده است.

از سویی، مادورو در ادامه توضیحات خود پیرامون دیدار با کری ضمن طرح احتمال دعوت از وی برای حضور در کاراکاس از سفر «تام شانون» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا به این کشور در آینده نزدیک خبر داد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد