صنعت نفت ایران توانایی زیادی در جذب سرمایه خارجی دارد

به گزارش نفت دیلی، یک کارشناس حوزه انرژی با اشاره به توان بالای ایران برای جذب سرمایه های خارجی بر بازسازی تاسیسات قدیمی نفت، گاز و پتروشیمی ایران تاکید کرد.

آراتا ساهارا، مدیر عملیات پایین دست و عملیات پروژه غیرهیدروکربنی شرکت چیودا در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست تخصصی با عنوان «برنامههای آینده صنعت پتروشیمی، راهبردهای توسعه و نوسازی بخش پایین دستی» علاقه‌مندی شرکت خود را برای همکاری با ایران اعلام کرد.

وی گفت: این شرکت زاپنی که در حوزه بازسازی تاسیسات قدیمی فعالیت دارد، آماده همکاری با ایران است.

ساهارا با اشاره به مشکل تامین منابع مالی برای بازسازی تاسیسات نفتی گفت: صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران توانایی جذب سرمایه‌های خارجی دارد.

وی با اشاره به مشکلات ایران برای تامین سوخت مصرفی داخلی افزود: بهینه سازی تاسیسات و افزایش ظرفیت پالایش کشور می تواند به افزایش تولید و حل مشکل تامین سوخت بینجامد.

این کارشناس حوزه انرژی به نیاز گسترده بین المللی برای سوخت با سولفور پایین اشاره و سرمایه گذاری را در این حوزه مهم ارزیابی کرد.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد بخش نفت و نیرو کشور در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد و عصر  به کار خود پایان می دهد.

 



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد