اجرای قراردادهای جدید نفتی؛ یک گام رو به جلو

به گزارش نفت دیلی، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی، اجرای قراردادهای جدید نفتی را یک گام رو به جلو در صنعت نفت کشور عنوان کرد.

محمدرضا طبیب زاده در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست حضور «بخش خصوصی در صنایع نفت و گاز، چالش‌ها و فرصت‌ها» گفت: در اجرای قراردادهای جدید نفتی، وقت سوزی کردیم و در حالی که کشورهای همسایه در حال برداشت ذخایر هستند، ما این بند و آن بند قراردادها را زیر سوال بردیم.

وی بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی در صنعت نفت کشور تاکید کرد و افزود: باید بپذیریم هنوز بخش خصوصی واقعی نداریم و بخش خصوصی به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

وی مشکلات بخش خصوصی را در حوزه تامین منابع مالی تشریح و درخواست‌هایی را در این زمینه از نظام مالی و بانکی کشور درخواست کرد.

طبیب زاده، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد را درخواست جدی بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: فعالان بخش خصوصی بسیار امیدوارند در دوران پسابرجام، دولت فضای کسب و کار مساعد را فراهم کند.

وی یادآور شد: امیدواریم بانک توسعه صنعت نفت شکل گیرد و آغاز بکار کند.

به گفته طبیب زاده، کره جنوبی گواه صادق این واقعیت است که مسیر توسعه از شکوفاسازی بخش خصوصی می‌گذرد.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد بخش نفت و نیرو کشور در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد، این کنگره به کار خود پایان می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد