ایران رکورد سرشماری اینترنتی دنیا را زد

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن روز گذشته رسما اعلام کرد که تا ساعت 18 روز گذشته بالغ بر 9 میلیون 353 هزار خانوار و بیش از 31 میلیون و 470 هزار نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.

این موضوع نشان از مشارکت 39 درصدی جمعیت کشور در اولین سرشماری به شکل اینترنتی دارد که با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام تا 30 مهرماه، پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت بیش از این رقم گردد.

پیش از این وزیر ارتباطات عنوان کرده بود ژاپن با میانگین شرکت 35 درصدی مردمش، رتبه اول را در زمینه سرشماری اینترنتی دارد و برخی کشورهای اروپایی نیز مشارکتی در حد 20 درصد را تجربه کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، اکنون با توجه به آمارهای احصاء شده باید گفت که ایران رکورد سرشماری اینترنتی دنیا را جابجا کرد و بر سکوی اول این طرح ملی با رویکرد سنجش آمار و اطلاعات خانوارهای کشور ایستاد.

با این مشارکت گسترده مردم و دستیابی به این رتبه، این امکان وجود دارد که نام کشورمان را به عنوان یک کشور توسعه یافته مطرح کنیم و در سنجش شاخص‌های توسعه یافتگی نهادهای بین‌المللی در آینده، شاهد ارتقای رتبه کشورمان در حوزه خدمات الکترونیکی باشیم.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد