واکنش ایران به تهدیدات اخیر آمریکا

خبرگزاری ایرنا: از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: هر گونه مرتبط ساختن مسائل داخلی ایران و احکام قضایی مستقل دادگاه های ایران علیه مجرمان و جاسوسان بیگانه به فضای بین المللی کسب و کار و سرمایه گذاری در ایران نمونه تلاشی بی جا، بیهوده و بی ثمر برای اثرگذاری بر روند همکاری های جهانی با جمهوری اسلامی ایران است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه تهدیدات نابخردانه را نمونه دیگری از خوی مداخله جویانه دولت ایالات متحده آمریکا بر شمرد و افزود: بدون تردید تهدیدات تلویحی ناسنجیده، نه آن که موثر و سازنده نیست بلکه خشتی دیگر بر دیوار بلند بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا خواهد افزود.
 
قاسمی تاکید کرد: دولت و ملت ایران هیچ اهمیتی برای گفتارهای مداخله جویانه و سیاست های زیاده خواهانه مقامات آمریکایی قائل نیست و تلاش برای ایجاد شکاف در صفوف متحد ملت ایران در مقابل سیاست های مزاحم دولتمردان آمریکایی راه بجایی نبرده و باز هم نخواهد برد.
 
براین اساس، دادستان تهران روز گذشته اعلام کرد متهمان «باقر نمازی» «سیامک نمازی»، «فرهاد عبدصالح»، «کامران قادری»، «نزار زکا» و «علیرضا امیدوار» به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت امریکا، هر یک به ده سال حبس محکوم شده اند.
 
به دنبال این خبر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از صدور حکم حبس ۱۰ ساله برای سیامک نمازی و محمد باقری نمازی که تابعیت آمریکایی هم دارند، ابراز نگرانی کرد.
 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد