عرضه ٥٥ هزار تن نفت‌گاز در بورس انرژی

به گزارش نفت دیلی، بازار فیزیکی بورس انرژی ایران روز دوشنبه(سوم آبان) میزبان عرضه ٥٥ هزار تن نفت گاز به مقاصد افغانستان، عراق، پاکستان و ترکیه خواهد بود.

بازار فیزیکی بورس انرژی ایران ثبت عرضه ٥٥ هزار تن نفت‌گاز برای روز دوشنبه (سوم آبان٩٥) به مقاصد افغانستان، عراق، پاکستان و ترکیه را در کارنامه خود ثبت کرد.

بر این اساس، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پنج هزار تن نفت‌گاز از انبار نفت چابهار به مقصد پاکستان، ١٠ هزار تن از انبار نفت اصفهان به مقصد افغانستان، ١٠ هزار تن از انبار نفت مشهد به مقصد افغانستان، ١٠ هزار تن از انبار نفت تبریز به مقصد عراق، ١٠ هزار تن از انبار نفت اصفهان به مقصد عراق و ١٠ هزار تن از انبار نفت تبریز به مقصد ترکیه را در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه کرد.

همچنین در جریان معاملات امروز بورس انرژی ایران، در بازار فیزیکی، کالاهای حلال ٤٠٠ پالایش نفت اصفهان و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و حلال ٤٠٢ پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه شدند که کل معاملات انجام شده در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل پنج هزار و ٦٧٥ تن به ارزش بیش از ٥٩ میلیارد و ٧٦٣ میلیون ریال بود.

از نکات قابل توجه معاملات بازار فیزیکی میتوان به رقابت خریداران در تمامی عرضه‌های بورس انرژی ایران اشاره کرد به طوری که در رینگ داخلی برای حلال ٤٠٠ پالایش نفت اصفهان به ازای ٥٠٤،٠٠٠ تن عرضه، تقاضایی قریب به یک میلیون و ٩٥٠ هزار لیتر و در عرضه میعانات گازی پالایش گاز ایلام به ازای ٤،٠٠٤ تن عرضه تقاضایی بیش از ٥،٠٠٠ تن به ثبت رسید.

همچنین در عرضه‌های رینگ بین‌الملل برای حلال ٤٠٢ پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل به ازای ١،٠٠٨ مترمکعب عرضه تقاضایی برابر با ٤،٩٦٨ متر مکعب به ثبت رسید.

با احتساب معاملات امروز، از ابتدای سال ٩٥ تا انتهای مهرماه، ٩٤٠ هزار تن انواع حامل‌های انرژی در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شده است که رشدی ٢٨ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد