آغاز آتش‌بس انسانی در شرق حلب

خبرگزاری ایسنا: همانطور که روسیه وعده داده بود آتش بس انسانی امروز (پنجشنبه) از ساعت هشت صبح به وقت محلی در حلب آغاز شد و تا ساعت ۱۶ به وقت محلی ادامه خواهد داشت. این در حالی است که سرگئی رودسکوی یک مسئول ارتش روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، آتش‌بس را تا سه ساعت تا ساعت هفت عصر پنجشنبه تمدید خواهد کرد.
 
وی افزود: این امر به هلال احمر سوریه و نمایندگان سازمان ملل اجازه می‌دهد تا زخمی‌ها و بیماران را از محله‌های شرق حلب خارج کنند.
 
به گزارش شبکه المنار،به این ترتیب تمامی پروازها متوقف شده است تا امدادرسانی به شرق حلب صورت گرفته و خروج افراد مسلح مخالف از حلب فراهم شود.
 
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر آتش‌بس نظارت خواهد داشت و از طریق دوربین کار گذاشته شده در جبل الزرزور، الخالدیه و محله الانصاری و فرودگاه النیرب و نیز تصاویر ثبت شده توسط پهپادها در مناطق دیگر حلب بر این آتش‌بس نظارت خواهد داشت.
 
این وزارتخانه تاکید کرد، قصد دارد دوربین‌های مدار بسته بیشتری در مناطق مختلف سوریه با هدف تضمین اجرای شفاف آتش‌بس در این کشور نصب کند.
 
تلویزیون سوریه نیز در این زمینه گزارش داد، هشت آمبولانس از طریق گذرگاه میدان الجندول وارد مقرهای تحت تسلط مخالفان در شرق حلب شد.
 
در این راستا فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه از تمامی افراد مسلح در مناطق شرقی شهر حلب خواست تا سلاح خود را بر زمین بگذارند و تاکید کرد که در این صورت می‌توانند از فرمان عفو ریاست جمهوری استفاده کنند.
 
فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد، اطلاعات دقیقی در خصوص اماکن حضور افراد مسلح و مواضع و انبارهای آنها در مناطق شرقی شهر حلب در دسترس است و هر فرد مسلحی که فرصت آتش بس اعلام شده را مغتنم نشمارد با سرنوشت حتمی خود رو به رو خواهد شد.
فرماندهی ارتش سوریه افزود: آتش بس انسانی در مناطق شرقی شهر حلب سه روزه خواهد بود و طی روزهای ۲۰، ۲۱ و۲۲ اکتبر از ساعت هشت صبح آغاز شده و تا ساعت چهار بعد از ظهر ادامه دارد.
 
فرماندهی ارتش سوریه به این مساله اشاره کرد که تصمیم برای توقف حملات هوایی علیه افراد مسلح در مناطق شرقی شهر حلب به منظور انجام تمهیدات برای آتش بس انسانی است که از صبح امروز آغاز شد.
 
منابع سوری نیز از خروج شماری از افراد مسلح بدون سلاح و گروهی از زخمیان و بیماران و افراد مسن از مناطق شرقی شهر حلب به سمت حومه شمالی این شهر خبر دادند که از طریق گذرگاه‌های ویژه‌ای صورت گرفت که ارتش سوریه با هماهنگی طرف روسی گشوده است.
 
در همین حال وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که ارتش سوریه نیروهای خود را به منظور اجازه به افراد مسلح برای ترک شرق حلب از طریق گذرگاه‌های مشخص عقب کشیده است.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت، دولت سوریه تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات در حلب به کار می‌گیرد و انتقال ساکنان این شهر بدون هیچ محدودیتی و  انتقال بیماران و خروج افراد مسلح بدون هیچ موانعی از مناطق شرق این شهر فراهم شده است.
 
وزارت خارجه سوریه افزود: روسیه که با جنگنده‌های خود از ارتش سوریه حمایت به عمل می‌آورد نیز به آتش بس موقت در حلب پایبند خواهد بود.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد