ورود مزدوران جدید آل‌سعود به خاک بحرین

خبرگزاری فارس: «عبدالهادی الشریفی»، یک رهبر انقلابیون بحرینی در منامه اظهار داشت: در پی تحولات اخیر بحرین نیروهای جدید سپر جزیره عربستان از طریق پل ملک فهد وارد خاک بحرین شدند.

وی با اشاره به نگرانی شدید آل خلیفه از اوضاع جاری در بحرین، گفت: مقامات منامه در مدت اخیر از عربستان و اردن برای اعزام نیروی بیشتر به بحرین برای سرکوب هر گونه اعتراضات مردمی درخواست کمک کردند.

الشریفی گفت: جریان معارض در بحرین به نیروهای اشغالگر سعودی درباره هر گونه اقدام خصمانه عیه انقلاب بحرین هشدار می دهد.

به گزارش فارس، پس از شدت گرفتن اعتراض‌های ضد حکومتی در بحرین، حکومت آل خلیفه با مشاوره عربستان سعودی از شورای همکاری خلیج فارس درخواست کرد تا برای سرکوب اعتراض‌ها وارد بحرین شوند.

وزیران خارجه عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در 4 مارس 2011 برای بررسی درخواست آل‌ خلیفه جهت اعزام نیروهای موسوم به «سپر جزیره» به بحرین جهت سرکوب انقلاب بحرین نشستی فوری و فوق العاده برگزار کرد.

نتیجه نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در 4 مارس ورود نظامیان رژیم‌های عربی عضو این شورا از جمله نظامیان سعودی در 13 و 14 مارس، یعنی یک ماه پس از آغاز انقلاب بحرین به این کشور بود.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای اعزام نیروهای خود به بحرین به اساسنامه این شورا استناد کردند. این در حالی است که اساسنامه شورای همکاری خلیج فارس تنها به اعزام نیرو برای کمک به یک کشور عضو در صورت مواجه شدن با تهاجم نظامی از طرف کشور دیگر اشاره کرده است.

معترضان و فعالان بحرینی، کارشناسان حقوق بین‏ الملل، سازمانهای حقوق بشری منطقه ای و بین المللی و شماری از شخصیت‏های سیاسی دیگر کشورها ، تصمیم شورای همکاری خلیج فارس به رهبری عربستان برای اعزام نیروی نظامی به بحرین را مصداق آشکار اشغالگری خواندند.

نیروهای شورای همکاری خلیج فارس طی پنج سال اخیر همسو با نیروهای امنیتی بحرین، در سرکوب معترضان این کشور نقش آشکاری ایفا کرده است.

این در حالی است که معترضان بحرینی مطالبات مشروع و قانونی خود را تنها در قالب برگزاری اعتراض های مسالمت آمیز مطرح کرده اند و حتی به کمترین خشونت روی نیاورده اند.

دلیل ورود نیروهای شورای همکاری خلیج فارس به بحرین، به نگرانی آل سعود از سرایت اعتراض‌های بحرین به مناطق شرقی عربستان و همچنین به تلاش آل سعود برای ضمیمه کردن بحرین به خاک عربستان باز می‌گردد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد