زمینه همکاری ایران و فنلاند در حوزه پتروشیمی وجود دارد

به گزارش نفت دیلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران و فنلاند می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی و انرژی‌های نو همکاری کنند.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در دیدار با کای میخانن، وزیر توسعه تجارت خارجی فنلاند از آمادگی ایران برای آغاز همکاری‌های بلندمدت و استراتژیک با این کشور خبر داد و گفت: در بخش‌های پتروشیمی، معادن و انرژی‌های نو زمینه‌های مناسبی برای همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک میان دو کشور وجود دارد.

وی با بیان این که شرایط مناسب را برای فعالیت سرمایه گذاران فنلاندی ایجاد خواهیم کرد و از حضورشان استقبال می‌کنیم، افزود: تبادل دو طرفه بازار بر اساس منافع مشترک، لزوم صادرات بخشی از محصولات تولیدی در ایران، انتقال فناوری و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه پیشرفته از مهمترین دغدغه‌های ما برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی است.

نعمت زاده، نیروی کار جوان و متخصص، مرکزیت منطقه‌ای و تولیدات انبوه را از مهمترین ویژگی‌های ایران برشمرد و تصریح کرد: اهدف توسعه مناسبات تجاری و صنعتی بدون ایجاد ارتباط بانکی دو طرفه میسر نخواهد بود و باید برای هماهنگی بیشتر سیستم‌های پولی و بانکی دو کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر همکاری‌های صندوق‌های ضمانت صادرات و توسعه همکاری بیمه‌ای دو کشور تاکید کرد و گفت: باید همکاری شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی دو طرف در اولویت قرار گیرد.

کای میخانن، وزیر توسعه تجارت خارجی فنلاند نیز در این دیدار از تمایل کشورش برای توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی و صنعتی با ایران خبر داد و گفت: با وجود این که همکاری‌های بانکی روند تقریبا کندی دارد، اما تلاش می‌کنیم موانع برطرف شود و روابط بانکی بهبود یابد.

وی با بیان این که شرکت‌های فنلاندی در بخش‌های تولیدی، خدمات، تحقیق و توسعه و سایر بخش‌ها علاقه‌مند به سرمایه گذاری در ایران هستند، افزود: نیروی جوان و متخصص یکی از دلایل تمایل برای همکاری‌های بیشتر ما با ایران است.

هیئت تجاری و صنعتی فنلاندی شامل شرکت‌های فعال در بخش‌های انرژی، معدن و... در این شست نظرات خود را درباره راهکارهای توسعه همکاری‌ها بیان کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد