سرمایه گذاری نفتی در خوزستان به اشتغال‎زایی کمک می کند

به گزارش نفت دیلی، نماینده اهواز در مجلس گفت: افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت اثر مستقیم بر توسعه و رشد اشتغالزایی در استان خوزستان و کشور دارد بنابراین نمایندگان از این روند حمایت می کنند.

همایون یوسفی درباره دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار کرد: این نشست که با حضور همه نمایندگان استان خوزستان در محل وزارت نفت برگزار شد، برای خوزستان دستاوردهای خوبی خواهد داشت زیرا رویکرد دو طرف کمک به توسعه این استان بود و افزون بر این، حضور استاندار نیز بر اثربخشی نشست افزود.

نماینده مردم اهواز افزود: در این نشست چالشهای حوزه انتخابیه از جمله کمبود موقعیتهای شغلی و بیکاری نیرویهای تحصیل کرده، استفاده از نیروهای بومی، لزوم تخصیص کامل پیش بینیها در بودجه برای مناطق نفتخیز با حضور وزیر نفت بررسی شد.

یوسفی افزود: باید پذیرفت توسعه صنعت نفت در خوزستان بر وضع اقتصادی این استان اثر مستقیم می گذارد بنابراین لازم است سرمایه گذاری در صنعت نفت شتاب گیرد تا شاهد آثار و پیامدهای مثبت آن در سطح استان و کشور باشیم.

وی گفت: در این نشست بیش از ١٠ پیشنهاد تخصصی را مطرح کردم و مقرر شد موارد عنوان شده از سوی نمایندگان درباره استان در کارگروه ویژه ای همراه با جدولبندی پیگیری شود.

این نماینده مجلس دهم افزود: پیشنهادهای ایجاد گردش سرمایه با سازوکار کار مشخص در استان، راه اندازی پژوهشگاه نفت در اهواز، توسعه و رشد دانشکدههای فنی و حرفه ای حفاری و شرکت مناطق نفتخیز جنوب با هدف پرورش کاردانهای فنی مورد نیاز، الزام سپردن کارهای خدماتی و عملیاتی به نیروی های بومی استان، الزام خرید کالا و تجهیزات موردنیاز صنعت نفت از داخل استان در صورت وجود کالای با کیفیت مطرح شد.

یوسفی ادامه داد: الزام بکارگیری نیرویهای بومی، لزوم تخصص اعتبار لازم برای نوسازی تاسیسات صنعت نفت به منظور افزایش ایمنی و بهرهوری و کاهش چالشهای زیست محیطی، کوشش برای تخصیص حق مناطق نفتخیز برابر با قوانین، تلاش برای جمع آوری گازهای همراه و کاهش گازهای مشعل به منظور صیانت از منابع و کاهش زیان های محیط زیست و چند پیشنهاد دیگر ارائه و به صورت مکتوب تقدیم وزیر نفت شد.

اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان با وزیر نفت دیدار و گفتوگو کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد