زمینه همکاری ایران و بلژیک در صنعت پتروشیمی فراهم است

به گزارش نفت دیلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران و بلژیک می‌توانند در بخش‌های فولاد، شیشه، شیمی، پتروشیمی و داروسازی همکاری کنند.

محمدرضا نعمت زاده، دیروز (دوشنبه ١٠ آبان ماه) در دیدار با گرت بورژوا، نخست وزیر ایالت فلاندر بلژیک، با اشاره به این که تولیدکننده و صنعت گران بخش خصوصی ایرانی برای استفاده از توانمندی فنی شرکت‌های بلژیکی آمادگی دارند، گفت: باید همکاری‌های بلندمدت و راهبردی میان ٢ کشور در اولویت قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازار ٤٠٠ میلیونی منطقه و مرکزیت ایران در بین کشورهای همجوار افزود: تقویت ارتباط میان بانکی و رفع موانع تجاری با حمایت دولت‌ها باید برای تسهیل امور تجار و فعالان اقتصادی در اولویت برنامه‌ها باشد.

گرت بورژوا، نخست وزیر ایالت فلاندر بلژیک نیز در این دیدار از همراهی ١٤٠ شرکت و فعال تجاری بلژیکی در این سفر به ایران خبر داد و گفت: مایل هستیم روابط تجاری و صنعتی ٢ کشور تقویت شود و ما تجربه‌های خود را در بخش‌های مختلف در اختیار ایران خواهیم گذاشت.

وی با بیان این که امیدواریم با توجه به امضای برجام و رفع تحریم‌ها، موانع پیش روی فعالان اقتصادی و صنعتی ٢ کشور برداشته شود، تصریح کرد: تقویت روابط بین بانکی برای ما بسیار حایز اهمیت است، به نحوی که یکی از بانک‌های بلژیکی همکاری‌های خود را با بانک‌های ایرانی آغاز کرده است.

در این نشست همچنین جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی و صنعتی ٢ کشور نیز دیدگاههای خود را درباره چگونگی افزایش مبادلات تجاری و تقویت مناسبات صنعتی عنوان کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد