کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت بالاترین استاندارد را دارد

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت گفت: کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت امروز بالاترین و سختگیرانهترین استانداردها را دارند.

بیژن زنگنه در سیزدهمین دوره اعطای جایزه ملی کیفیت اظهار کرد: صنعت نفت بنا به طبیعت خود به معنای تولید، فرآورش، انتقال و توزیع انواع هیدروکربنها و مواد نفتی که  استمی تواند برای آب، خاک و هوا آلایندگی ایجاد کند.

وی افزود: سرکار داشتن با مواد سمی و همچنین کار در محیط پرخطر سبب شده است که موضوع کیفیت و رعایت استانداردها در صنعت نفت به موضوعی مهم بدل شود.

زنگنه ادامه داد: کیفیت و استاندارد ٢ موضوع جدانشدنی هستند به این معنا که در گام نخست ابتدا باید کیفیت در خدمات و سپس استانداردها به طور کامل رعایت شوند که این مهم در حوزه صنعت نفت برای سلامت مردم و کارکنان امری ضروری است.

وزیر نفت تصریح کرد: حفظ سرمایهها، ضرورت تداوم تامین انرژی و ... مواردی هستند که به رعایت سختگیرانه استانداردها در صنعت نفت جلوه مهم بخشیده است.

وی به موضوع استانداردهای اختصاصی صنعت نفت در جهان اشاره کرد و گفت: استانداردهای اختصاصی جهانی صنعت نفت از سوی موسسه نفت آمریکا (API) که نهاد غیر دولتی و حرفه ای است امروز دقیقترین و سختگیرانهترین استانداردها را در این صنعت اعمال می کند به گونه ای که تنها صنعت هستهای که ممکن است استانداردهای سختگیرانه تر از نفت داشته باشد.

توزیع بنزین یورو ٤  به ٣٠ میلیون لیتر نزدیک می شود

زنگنه به موضوع استاندارسازی فرآورده های نفتی در کشور اشاره کرد و افزود: فرآورده های نفتی که به بازار عرضه می شوند باید حداقل استاندارهای اجباری را داشته باشند تا از این مهم حفظ محیط زیست کشور حفظ و سلامت مردم تامین شود.

وزیر نفت با بیان این که مقدار توزیع بنزین یورو ٤ در ابتدای این دولت صفر بود، تصریح کرد: این رقم هم اکنون به ٢٨ میلیون لیتر در روز رسیده است و بهزودی به روزانه ٣٠ میلیون لیتر می رسد که البته با وارد مدار شدن نخستین فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پیش از پایان امسال توزیع بنزین یورو ٤ به ٤٠ میلیون لیتر در روز می رسد.

به گفته وی، در صورتی که سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار شود، تولید بنزین یورو ٤ از مرز ٦٥ میلیون لیتر در روز فراتر می رود.

زنگنه ادامه داد: توزیع گازوئیل یورو ٤ در ابتدای این دولت روزانه ٢ میلیون لیتر در روز بود که هم اکنون به حدود ٣٠ میلیون لیتر در روز رسیده، تحقق این هدف تولید کار بزرگ و پرهزینه ای بوده است.

همکاری ثمربخش وزارت نفت و سازمان استاندارد ایران

وزیر نفت به موضوع استاندارسازی در کالاهای صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هم اکنون کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت از بالاترین و سختگیرانه ترین استانداردها برخوردارند، ما به دلیل تحریمها و بی انضباطی، از رعایت استانداردها غافل بودیم در صورتی که رعایت استاندارد در صنعت نفت و یا هر صنعتی از امروز ارزش تلقی می شود.

وی با بیان این که برخی فکر می کنند حوادث اتفاق افتاده در صنعت نفت به اشتباه در طراحیها مربوط است، اظهار کرد: طراحیها اشتباه نیست؛ زیرا اگر حتی یک پیچ غیراستاندارد مورد استفاده قرار گیرد ممکن است سبب ترکیدگی لولهها و تاسیسات، آتش سوزی و یا خسارتهای بزرگی به بار آورد.

وزیر نفت عنوان کرد: ما هر لحظه با خطر روبرو هستیم هر اشتباهی می تواند فاجعهای ملی ایجاد کند که جان و مال مردم به خطر افتاده و یا حتی تولیدات ما و خدمت رسانی به مردم متوقف شود از این رو در رعایت استانداردها باید دقت و سختگیری لازم انجام شود.

زنگنه با بیان این که نهادهای به مردم نهاد و حرفه ای برای افزایش کیفیت مسئله مهمی است، گفت: همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت تاکنون بسیار ثمر بخش بوده است؛ این موضوع باید ادامه یابد تا در سایه آن زندگی بهتری برای شهروندان ایجاد شود.

وزیر نفت تاکید کرد: باید به سمت عرضه کالا و خدمات با کیفیت گام برداریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد