آمادگی جایگاه‌های کرمانشاه برای سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های حامل زائران

به گزارش نفت دیلی، جایگاه‌های عرضه سوخت استان برای ایام اربعین در مبادی خروجی و مرزهای استان کرمانشاه، آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

سیدرمضان هاشمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به وظایف و جایگاه کمیته سوخت استان کرمانشاه درباره برگزاری مراسم اربعین گفت:از وظایف این کمیته، تسهیل در امر سوخت‌رسانی و برطرف کردن موانع و مشکلات اجتماعی و هماهنگی برای سوخت‌گیری کاروان‌های اعزامی است.

وی، ارائه خدماتی نظیر تجهیز مجتمع‌های خدمات رفاهی به امکاناتی از قبیل رستوران، فضای استراحت، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی از دیگر وظایف این کمیته است و افزود: تامین سوخت، وسایل گرمایشی در موکب‌ها و مکان‌های اسکان زائران از وظایف دیگر این کارگروه مشخص شده است.

مدیر منطقه کرمانشاه، با بیان این‌که کمیته سوخت این شرکت با پیش‌بینی تعداد زیادی جایگاه در مسیر ورودی و خروجی آمادگی کامل برای ارائه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را دارد، عنوان کرد:برای این منظور شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه اقدام به عرضه سوخت بنزین برای خودروهای سواری و نفت‌گاز  برای تامین سوخت اتوبوس‌های زائران کرده است.

هاشمی ادامه داد: همه جایگاه‌های سوخت استان کرمانشاه در مبادی ورودی در شهرستان‌هایی از قبیل کرمانشاه و کنگاور، ورودی استان کردستان تا مبادی خروجی در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی همه تلمبه‌های بنزین و نفت‌گاز برای عرضه فرآورده های نفتی در استان فعال هستند، گفت: میزان بنزین و نفت‌گاز مصرف شده در ایام اربعین پارسال به ترتیب ٢ میلیون و ٣٨٧ هزار و ٩ میلیون و ٢٦٧ هزار لیتر بوده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین مقدار سوخت مصرف شود.

مدیر منطقه کرمانشاه با اشاره به جایگاه‌های فعال سوخت‌رسانی در مسیر رفت زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه عنوان کرد: این جایگاه‌ها شامل جایگاه‌های دبیرمنش و پایانه در کنگاور، مجتمع خدمات رفاهی پاسارگارد در صحنه، جایگاه بیستون در بیستون، مجتمع خدمات رفاهی بابا بزرگ، قرمسین و راه کربلا در کرمانشاه، جایگاه‌های سوخت محمودی‌زاده و محمودی گواور در اسلام‌آباد غرب است.

هاشمی، جایگاه‌های سوخت‌رسانی نظیر آهنجان و فرامرزی در اسلام‌آباد غرب، ایلیا در کرمانشاه، بیستون در بیستون، سروش در صحنه و راه نجف در کنگاور را برای مسیر برگشت زائران اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: نحوه اطلاع‌رسانی این شرکت نیز در رابطه با جایگاه‌های سوخت مستقر در استان برای اطلاع هر چه بیشتر کاروان‌ها و زائران اربعین از طریق صداوسیما، ستاد اربعین کشور و استان کرمانشاه و خبرگزاری‌ها انجام می‌شود.

وی درباره نحوه نظارت این شرکت در رابطه با نحوه توزیع سوخت در مسیرهای تردد کاروان‌های عتبات عالیات بیان کرد: این شرکت با اعزام گشت‌های فنی، عملیاتی، ایمنی و همچنین با استقرار ناظران این شرکت به صورت شبانه‌روزی در جایگاه‌های مسیر بر تداوم سوخت‌رسانی، عرضه پایدار، نحوه مستمر فرآورده از لحاظ کمی و کیفی نظارت مستمر خواهد داشت.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه افزون بر استان کرمانشاه درصد قابل توجهی از سوخت استان‌های کردستان، ایلام، همدان و لرستان را تامین می‌کند.

این منطقه دارای ۶ ناحیه (مرکزی، اسلام آباد، قصرشیرین، پاوه، سنقر و کنگاور)، سه انبار نفت (کرمانشاه – اسلام آباد – قصرشیرین) به ظرفیت ۱۸۲ میلیون لیتر، ۱۷ واحد گاز مایع که با احتساب ظرفیت مخازن پالایشگاه در مجموع به ظرفیت ۳۰۷۵ تن، ۸۷ جایگاه عرضه سوخت، ۶۹۴ فروشندگی، ۱۹ جایگاه CNG  فعال (۱۰ جایگاه دو منظوره و ۹ تک منظوره) و تعداد ۳۹ جایگاه گاز طبیعی فشرده CNG در دست احداث (۲۱ جایگاه دو منظوره و ۱۸ تک منظوره) و یک مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی با هشت پرواز روزانه داخلی و ۲ پرواز خارجی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد