دانشگاه‌ها در مباحث فنی قراردادهای نفتی حاضر باشند

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت گفت: در قراردادهای جدید نفتی که منعقد خواهد شد، گروه دانشگاهی مرتبط با هر میدان باید در مباحث فنی اجرای قرارداد حضور داشته باشند تا ایران در کار مهندسی مخزن توانمند شود.

بیژن زنگنه در دیدار با مدیران ٩ دانشگاه، وضع قراردادهای مطالعات علمی - فناورانه میدان‌های نفتی منتخب را بررسی و اظهار کرد: شرکتهای فرعی شرکت ملی نفت ایران با تساهل با دانشگاهها کارکنند.

وزیرنفت بر نقش دانشگاهها در قراردادهای جدید نفتی که برای توسعه و افزایش بازیافت از میدانهای نفت و گاز امضا می شود، تاکید کرد.

زنگنه با بیان این که مقدار افزایش بازیافت کنونی از میدانها شایسته کشور نیست، تصریح کرد: حفر چاه، احداث خط لوله و واحد بهره‌برداری را ما خوب بلدیم، اما درباره افزایش بازیافت، ضعف و نقص دانش داریم.

به گفته وی، باید ثروت کشور را از این طریق افزایش دهیم و افزایش بازیافت را به یک مطالبه ملی تبدیل کنیم.

وزیرنفت تصریح کرد: اهداف این طرح‌ها، افزایش درآمد کشور از طریق افزایش تولید است که امیدواریم از طریق قرارداد با دانشگاه‌ها بتوان در این راه قدم گذاشت زیرا کمک به دانشگاه‌ها وظیفه ملی ماست و با روحیه و اعتقاد باید از این ظرفیتها حمایت کرد.

این دیدار با حضور روسا، معاونان پژوهشی و مجریان طرحهای مطالعه میدانهای نفتی از دانشگاهها، محمدرضا مقدم، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیران عامل شرکتهای فرعی مرتبط و دیگر مدیران ستادی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

محمدرضا مقدم در ابتدای این دیدار، گزارشی از پیشرفت طرحها و اصلاحات صورت گرفته در قراردادهای فی مابین بر اساس تصمیمهای نشست پیشین در حضور وزیر نفت ارائه کرد.

پس از ارائه این گزارش، نمایندگان همه دانشگاه‌ها گزارشی از روند پیشرفت قراردادهای خود و مشکلات و تنگناها ارائه کردند و با حضور شرکتهای طرف قرارداد این مسائل بررسی و تصمیمهای لازم برای سهولت کار گرفته شد.

دانشگاهها از تغییر ساختار قرارداد به نتیجه محور استقبال کردند و اذعان داشتند که این امر و تشکیل کمیته راهبری برای پیشبرد کار بسیار راهگشا بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد