پتروشیمی و پالایش مانع از افت بیشتر فرابورس شدند

به گزارش نفت دیلی، شرکت های پتروشیمی مارون و زاگرس در کنار پالایشگاه های نفت شیراز و لاوان امروز با تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس مانع از افت بیشتر این متغیر شدند.

بازار فرابورس ایران روز شنبه (١٣ آذرماه) شاهد رشد حجم و ارزش معاملات نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته بود.

بازار فرابورس امروز میزبان نقل و انتقال ٢٢٣ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یکهزار و ٤١٥ میلیارد ریال بود.

شاخص کل فرابورس اما برخلاف جریان رو به رشد بازار، در تقابل تاثیر مثبت و منفی از جانب برخی نمادهای معاملاتی روندی کم نوسان و البته کاهشی را تجربه کرد تا سرانجام با افت کمتر از ٠,٥ واحد در ارتفاع ٨٣٠.٥ واحدی قرار بگیرد.

دو نماد پتروشیمی و پالایشی امروز در حالی بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس تا سطح ٢ واحد گذاشتند که دو نماد از گروه فلزات اساسی بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و مانع از رشد آن شدند.

نمادهای «مارون» «زاگرس»، «شراز» و «شاوان» به رشد بیشتر شاخص منجر شدند؛ درحالی که نمادهای «ذوب» و «میدکو» تا سقف ١,٢ واحد در صدرِ نمادهایی با بالاترین تاثیرگذاری منفی بر آیفکس ایستادند.

بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس در مجموع میزبان معامله افزون بر ١٨١ میلیون ورقه به ارزش نزدیک به ٦٤٧ میلیارد ریال بود که در این میان نماد «حریل» از گروه حمل و نقل، بیشترین حجم و نماد «شاوان» از گروه پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

رصد معاملات در بازار سهام فرابورس همچنین نشان می‌دهد نمادهای «افرا»، «سدبیر» و «شراز» بالاترین افزایش قیمت تا سقف ٥ درصد را ثبت کردند و در مقابل نمادهای «فزرین»، «زنگان» و «غگلستا» بیشترین افت قیمت را شاهد بودند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد