آذرهای متفاوت نفت ایران

به گزارش نفت دیلی، آذرماه ٩٠ و آذرماه ٩٥ بی شک فراموش نشدنی است؛ آذرماه ٩٥ به شیرینی و آذرماه ٩٠ اما به تلخی؛ تاریخ درباره این روزهاقضاوت خواهد کرد.

اوپک ١٠ آذرماه ٩٥ (نشست ١٧١ اوپک)، هنوز در مرکز خبرهاست؛ کسی نمی تواند انکار کند که اوپک با تدابیر ایران و همراهی دیگر کشورها که منجر به یک اجماع سازمانی شده است نه تنها اوپک را زنده کرده است بلکه قیمت نفت را به بالای ٥٣ دلار برای هر بشکه برد و به بازار این نوید را داد که مازاد عرضهاش با این تصمیم و با همراهی غیراوپکی ها از بازار حذف می شود؛ یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز تا ژوئن سال ٢٠١٧ از بازار حذف می شود.

٢٣ آذرماه ٩٠ (نشست ١٦٠ اوپک)، اما یادآوری اش تلخ است اوپک یک تصمیم خارقالعاده گرفت که اعضای آن زیر این تصمیم را امضا کردند و آن حذف نظام سهیمه بندی بود. این تصمیم که به بهانه آوردن عراق به درون سیستم سهمیه بندی صورت گرفت نه تنها نتوانست عراق را داخل سهمیه بندی آورده و تولید این کشور را مقید کند عملا دست عربستان، کویت و دیگر همپیمانان آنها را باز گذاشت تا با افزایش تولید، سهم بازار نفت ایران، لیبی، نیجریه را که گرفتار تحریم شده بودند بدون آن که ظاهرا تخلفی از مصوبات اوپک کرده باشند، باز بگذارد و ...

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد