نفتکش‌های هندی واردات محموله های نفتی ایران را ازسر می گیرند

به گزارش نفت دیلی، بزرگترین شرکت کشتیرانی هند (اس سی آی) در ماه جاری (دسامبر)، انتقال محموله های نفتی و کالاهای دیگر را از ایران پس از وقفه چهار ساله از سر می گیرد.

رفت و آمد کشتی های شرکت اس سی آی به ایران که در سال ٢٠١٢ پس از آغاز تحریم ها به علت محرومیت از پوشش بیمه ای برای محموله های نفتی و دیگر کالاها قطع شده بود، با لغو تحریم ها در ماه ژانویه ٢٠١٦ و آغاز پوشش بیمه ای، از سرگرفته شد.

بی بی سینها، رئیس شرکت کشتیرانی هند (اس سی آی)، گفت: پوشش بیمه ای کشتی های این شرکت به تازگی به ١٠٠ میلیون یورو (١١١ میلیون و ٣٠ هزار دلار) افزایش یافت که سطح قابل قبول برای حفاظت ارائه می کند.

وی افزود: اس سی آی در ماه دسامبر از یک فروند کشتی نفتکش سوئزماکس برای انتقال یک محموله نفت از ایران برای شرکت دولتی هندوستان پترولیوم (اچ پی سی ان) استفاده خواهد کرد.

به گفته رئیس اس سی آی، این شرکت با شرکت های اچ پی سی، بهارات پترولیوم (بی پی سی ال) و پالایشگاه و پتروشیمی منگلور برای انتقال محموله های نفتی ایران قرارداد بسته است.

بی کی نامدئو، رئیس پالایشگاه های شرکت اچ پی سی ال، نیز گفت: این شرکت واردات نفت از ایران را از ماه ژوئیه ٢٠١٧ میلادی به علت فراهم شدن پوشش بیمه ای برای تاسیساتی که نفت ایران را پالایش می کنند، پس از سه سال از سر می گیرد.

به گفته بی کی داتا، رئیس بخش پالایشگاه های بی پی سی ال، این شرکت قصد دارد در ماه جاری یک محموله نفت از ایران با یک فروند کشتی نفت کش با پرچم پاناما وارد کند.

پالایشگاه های هند دستکم ٤٠٠ هزار بشکه در روز نفت از ایران خواهند خرید.

ایران اکنون بخش عمده ای از نفت خود را با کشتی های نفت کش خود به هند صادر می کند.

برخی شرکت های پالایشگر هند مانند اسار اویل و ریلیانس اینداستریز، نیز واردات نفت ایران را با تانکرهای دارای پرچم کشورهای دیگر آغاز کرده اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد