ترامپ رسما وزیر دفاع کابینه‌اش را معرفی کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از ای بی سی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا رسما اعلام کرد که قصد دارد ژنرال بازنشسته نیروی دریایی، جیمز ماتیس را به عنوان وزیر دفاع این کشور معرفی کند.

ترامپ به حامیان خود گفت: مفتخرم رسما تمایلم را برای معرفی جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع بعدی اعلام کنم.

وی درباره این ژنرال بازنشسته گفت که وی " یکی از موثرترین ژنرال‌هایی است که ما طی چندین دهه اخیر داشته‌ایم... و مردم آمریکا خوش‌شانس هستند که مردی با این شخصیت و کمال اکنون به عنوان رئیس وزارت دفاع خواهد بود.

«سگ هار» و « مبارز راهب» دو صفتی هستند که بی دلیل به ماتیس داده نشده است زیرا او یک فرمانده نظامی است که به خشونت معروف است و بیش از چهار دهه در نیروی دریایی حضور داشت و تشنه خواندن و مطالعه تاریخ نظامی است.

این ژنرال 60 ساله (متولد 1950) مشتاق جنگ است و بسیاری از گردان های رزمی در جریان جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 را فرماندهی کرد، به اضافه اینکه در سال 2001 فرمانده نیروهای ویژه در جنوب افغانستان بود و در جنگ عراق در سال 2003 نیز حضور داشت و یک سال بعد در نبرد فلوجه نقش اصلی را ایفا کرد و در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا در سال 2010 را برعهده گرفت؛ پستی که موجب شد مسئولیت تمام نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تا سال 2013 عهده دار باشد.

در مورد ماتیس گفته می شود که وی تشنه رویارویی نظامی با ایران است و همین موضع بود که موجب شد در دولت باراک اوباما کنار گذاشته شده و در سال 2013 از پستی که داشت برکنار شود زیرا اوباما خود را برای مذاکرات جدی با ایران در ارتباط با امضای توافق هسته ای آماده می کرد و رویکردهای تند ماتیس در قبال تهران برایش خوشایند نبود.

تنها نکته سیاسی تقریبا مثبت در خصوص ماتیس این است که وی از منتقدان شهرک سازی اسرائیل و حامی تشکیل دو کشور به شمار می آید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد