زمان توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری

خبرگزاری فارس: سردار تقی مهری در حاشیه افتتاح طرح زمستانه پلیس در جاده‌های کشور در جع خبرنگاران گفت: طرح ویژه ترافیکی زمستان 95 از امروز با حضور همه دستگاههای امدادی و همه دستگاه های دست اندرکار تا بیست اسفند در 29 استان کشور و بیش از 100 گردنه برف گیر به صورت هماهنگ اجرا میشود.

وی افزود: بیش از 53 هزار نفر به صورت مستقیم در سطح جاده ها مستقر هستند تا زمستان امسال یکی از کم حادثه ترین زمستان ها را داشته باشیم در زمستان 95 به میزان 3487 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند و براین اساس تمام تلاشمان در امسال کاهش وقوع تصادفات است.

سردار مهری ادامه داد: توجه رانندگان به علایم راهنمایی و رانندگی هشدارهای راهداری و هواشناسی و همچنین هشدارهای پلیس راه و سفر با آگاهی می تواند نقش چشمگیری در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد.

وی افزود: کسانی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند می توانند رانندگی رانندگان متخلف را به 1101202020 اطلاع دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: در زمستان توجه به شرایط رانندگی بسیار مهم است داشتن زنجیر چرخ الزامی است شرایط جوی ناپایدار است از این رو باید با تجهیزات مناسب اقدام به سفر در جاده های زمستانی کرد.

وی گفت: رانندگی در جاده های برفی زمان بیشتری را می طلبد و باید صبر و حوصله بیشتری در رانندگی به خرج داد.

وی درباره شرایط ترافیکی در چند روز اخیر به ویژه در کلان شهر ها گفت: طرح زمستانی هم در درون شهرها و هم در خارج از شهرها انجام میشود شرایطی که در چند روز پیش در تهران ایجاد شد باید برنامه ریزی کنیم که دیگر در بارش ها غافلگیر نشویم.

مهری گفت از اول مهر ماه موتور سیکلت های کاربراتوری نمره نمی‌شود و هیچ نامه ای از طرف وزارت صنعت و معدن به پلیس راهور ارایه نشده است اگر تصمیم برای نمره گذاری عوض شود قطعا اطلاع رسانی میشود.

وی افزود: در حال حاضر فقط برای یخ زدایی از نمک در حاده ها استفاده میشود و هنوز تجهیزات جدیدی در اختیارمان قرار نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره افزایش میزان جرایم و پیش بینی آن در لایحه بودجه گفت: پلیس درباره افزایش جرایم رانندگی تابع دولت است و هرچیزی که اعلام شود همان را انجام می دهیم.

وی گفت: بخشودگی جرایم رانندگی در موعد مقرر برابر قانون امسال تا پایان آدر جرایم دیر کرد بخشیده میشوند کسانی که تا پایان آدر جرایم را پرداخت نکنند به هیچ عنوان این بخشودگی تمدید نخواهد شد.

سردار مهری گفت: پلاک های جدید در تهران الان عدد 10 استفاده میشود قبلا از 11 شروع میشد تا 99 با توجه به اینکه 99 ظرفیتش به اتمام رسید 10 جایگزین شد. ما از نظر میزان اختصاص پلاک مشکلی نداریم.

وی گفت: آمار هفت ماهه سال 95 بر اساس امار پزشکی قانونی شاهد کاهش 288 نفر تلفات در تصادفات بودیم که 3 درصد کاهش داشته است.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد